Šomēnes uz Rīgas domes Labklājības departamenta bezmaksas tālruni saņemts 431 zvans, kuru laikā iedzīvotāji ir interesējušies par sociālo palīdzību un sociālajiem pakalpojumiem, aģentūrai LETA pastāstīja Labklājības departamenta Iedzīvotāju informēšanas nodaļas speciāliste Alvīna Geida.
Geida stāstīja, ka iedzīvotāji interesējušies par pabalstiem ārkārtas situācijā, dzīvokļu, jaundzimušo, veselības aprūpes, mācību līdzekļu iegādes, apbedīšanas pabalstiem u.c. Tāpat arī par pakalpojumiem, kurus sniedz un apmaksā Rīgas sociālais dienests - aprūpes mājas, sociālā centra, jurista, transporta kompensācijas pakalpojums u.c.
Līdz 18.jūlijam kopā saņemti 1135 zvani, no kuriem 300 zvanos iedzīvotāji interesējušies par Eiropas Savienības pārtikas pakām, to izdales laikiem, vietām, paku saturu un svaru. 300 zvanos iedzīvotāji interesējušies par sociālās palīdzības iestādēm, Rīgas domi un departamentiem, citām iestādēm un organizācijām. Savukārt 27 zvani saņemti saistībā ar nakts patversmes pakalpojumiem un bezpajumtnieku problēmām.
Geida pastāstīja, ka zvanu skaits vienmēr ir bijis iespaidīgs. "Daudzi zvanītāji apgalvo, ka šis ir vienīgais viņiem zināmais bezmaksas tālrunis, tāpēc zvana par visiem dzīves gadījumiem," viņa piebilda.
Pirmajā pusgadā uz bezmaksas tālruni kopā saņemti 10 732 zvani. Visaktīvāk iedzīvotāji zvanījuši martā, kad kopā tika saņemti 2495 zvani, no kuriem rekorda liels skaits - 1058, salīdzinot ar aptuveni 200 līdz 400 zvaniem aprīļa, maija un jūnija mēnešos, interesējās par sociālajiem pabalstiem.
Pusgada laikā iedzīvotāji ir interesējušies arī par lēmumu apstrīdēšanas kārtību, dažādām akcijām, pakalpojumu apmaksu, par maznodrošinātās un trūcīgās ģimenes statusu un medicīniskajām izziņām, kā arī citiem jautājumiem.