Tukuma kabeļtelevīzijas tīkla "Kopideja" latviešu auditorija pieprasa raidījumus krievu valodā to kvalitātes un satura dēļ, vienlaikus ignorējot Krievijas ideoloģiju, intervijā biznesa portālam "Nozare.lv" teica "Kopidejas" valdes priekšsēdētājs Jānis Lielmanis.
"Tas, ko raksta presē par Krievijas televīziju, ir taisnība, jo pārsvarā cilvēki arī pieprasa krievu kanālus, arī latviskā auditorija, jo to saturs ir daudz interesantāks. Tur ir vairāk, ko skatīties, un mazāk reklāmu. Krievu kanālus pieprasa," sacīja uzņēmējs.
Šādi Lielmanis komentēja debates medijos par to, vai Latvijas kabeļtelevīziju skatītāji netiek "ievilkti" Krievijas elektronisko mediju informatīvā telpā un vai tiem netiek "iebarots" Krievijas valdošos aprindu redzējumus par Latviju, Baltijas valstīm un Krievijas lomu Eiropas un pasaules politikā.
Kā populārākos kanālus krievu valodā, arī starp latviešiem Tukumā, Lielmanis nosauca "TV3+", "ORT", "RTR".
"Personīgi skatos Krievijas izklaides raidījumus. Tā propaganda mazāk interesē, jo katru cilvēku var propagandēt, cik viņš ļaujas. Nevar salīdzināt izklaides raidījumus Latvijas televīzijās un Krievijas televīzijā, jo tas ir kā diena pret nakti. Un ne tikai valodas dēļ, skatās arī ārzemju kanālus, piemēram, "Discovery" paku, kur ir daudz un dažādu kanālu. Tiem ir krieviskais tulkojums," skaidroja Lielmanis.
Kabeļtelevīzijas, interneta un elektronisko sakaru kompānijas vadītājs arī teica, ka, viņaprāt, jaunieši turpinās skatīties "parasto" televīziju un nepametīs šo mediju par labu internetam.
"Protams, ka internetu izmanto vairāk un skatās visādus "YouTube", arī sociālie tīkli tiek izmantoti. Neesmu novērojis, ka abas manas meitas neskatītos televīziju, turklāt abas neprot krievu valodu. Un viņas arī pārsvarā skatās LNT, "TV3" un Latvijas Televīziju," teica Lielmanis.
Viņš uzskata, ka šādi jauniešu paradumi ir laba pazīme, ka televīzijai ar saturu latviešu valodā ir nākotne.
SIA "Kopideja" dibināta 1995.gadā un patlaban piedāvā kabeļtelevīziju, digitālo kabeļtelevīziju un internetu Tukumā un apkaimē, kā arī līnijas režīma ("online" jeb tiešsaistes) spēļu klāstu, kas pieejams visiem interneta lietotājiem. Uzņēmums maksas televīzijas abonentu skaitu neatklāj, bet nozares pazinēji uzskata, ka to skaits ir daži tūkstoši pilsētā ar aptuveni 19 000 iedzīvotāju. Uzņēmums pieder vairākām privātpersonām.