Valsts kanceleja īstenojusi projektu, kur ikvienam interesentam, aizpildot aptaujas anketu, ir iespēja novērtēt valsts iestāžu mājaslapas. Aptauja paredzēta, lai izprastu, kādas izmaiņas nepieciešamas veikt, padarot mājaslapas lietotājiem ērtākas.
Aptauja ilgs līdz 2.augustam un kopumā tajā piedalās 114 iestādes. Rezultāti tiks izmantoti lielākā pētījumā par valsts iestāžu mājaslapu uzlabošanas iespējām. Pētījums tiek īstenots, lai izanalizētu situāciju un sniegtu priekšlikumus kā padarīt ministriju un citu valsts iestāžu mājaslapas ērtāk lietojamas iedzīvotājiem, kā arī lai efektīvāk izlietotu to uzturēšanai pieškirtos līdzekļus, portālu nra.lv informē Ilze Eida, Valsts kancelejas Komunikācijas departamenta vadītāja vietniece.
Aptaujas anketā iedzīvotājiem jāatbild uz jautājumiem par to, cik viegli un ātri ir iespējams atrast nepieciešamo informāciju, jānovērtē mājaslapas pārskatāmība, dizains, informācijas kvalitāte u.c., kā arī jāsniedz savs viedoklis par nepieciešamajiem uzlabojumiem. Anketas ir atrodamas katras iestādes mājaslapas sākumlapā.
Pētījumā valsts iestāžu mājaslapas vērtēs arī eksperti – datorzinātņu doktori, informāciju tehnoloģiju speciālisti, augstskolu mācībspēki u.t.t. Detalizēta informācija par mājaslapas izveidi, saturu, uzturēšanu un izmaksām tiks lūgta no konkrētajām iestādēm. Pēc tam visi iegūtie dati tiks analizēti un izstrādāti priekšlikumi optimālāka modeļa noteikšanai, lai vienkāršākā veidā pārvaldītu tīmekļa vietnes.
Priekšlikumu izstrādi paredz Valsts rīcības plāns un finansējumu projektam sedz Eiropas Sociālais fonds. Pētījumu veic iepirkumā uzvarējušais pretendents SIA „PricewaterhouseCooper Latvia” un līguma summa ir vairāk nekā 8 tūkstoši latu, norāda I.Eida.
Lai noskaidrotu, cik pašreiz lietošanai ērtas ir mājaslapas, portāls nra.lv veica arī pats savu pētījumu. Pēc nejaušās izlases principa izraugoties 10 valsts iestāžu mājslapas, no lietotāja viedokļa tika izvērtēts, cik ilgā laikā ir iespējams atrast konkrētu kontaktinformāciju (šajā gadījumā – direktora vietnieka telefona numuru), cik pārskatāma ir tīmekļa vietne, kā arī novērtēts tās dizains.