KNMC noraida Stendzenieka pārmetumus par dziesmu svētku komunikāciju konkursu

Kultūrizglītības nemateriālā mantojuma centrs (KNMC) noraida reklāmas aģentūras "Mooz!" radošā direktora Ērika Stendzenieka pārmetumus, ka informācija par iepirkumu konkursu īstenot dziesmu svētku komunikāciju, ir bijusi novēlota.

Jau ziņots, ka Stendzenieks lūdzis Iepirkumu uzraudzības biroju (IUB) izvērtēt dziesmu svētku komunikāciju konkursa atbilstību normatīvajiem aktiem. Viņam nav skaidrs, kā uz šo 275 000 latu (bez pievienotās vērtības nodokļa) vērto konkursu tiek attiecināti Publisko iepirkumu likumā paredzētie izņēmuma gadījumi. Bet likuma izņēmumu piemērošana un no tā izrietošā novēlotā informācijas iegūšana viņam liegusi piedalīties konkursā.

Kā aģentūru LETA informēja KNMC Ārējās komunikācijas un mārketinga vadītāja Inga Oliņa, saskaņā ar likumu, veicot iepirkuma procedūru, pasūtītājs pirms iepirkuma veikšanas publicē paziņojumu par veicamo iepirkumu laikrakstā, kas iznāk ne retāk kā reizi trijos mēnešos, vai savā mājaslapā internetā. KNMC publicēja paziņojumu par iepirkumu procedūru savā mājaslapā 29.maijā, 30.maijā Kultūras ministrijas mājaslapā, kā arī izsūtīja informāciju medijiem.

Viņa skaidro, ka iepirkumu procedūras "XXV Vispārējo latviešu Dziesmu un XV Deju svētku vizuālās identitātes un ārējās komunikācijas koncepciju izstrādes un to īstenošanas pakalpojums" galvenais iepirkumu priekšmets ir autoru sniegtie pakalpojumi, kas noteikti Publisko iepirkumu likuma 2.pielikuma B daļā, kas atļauj piemērot likuma izņēmumus.

28.jūnijā beidzās piedāvājumu iesniegšanas termiņš un tika saņemti trīs piedāvājumi. "Ņemot vērā, ka iesniegto pieteikumu sagatavošanā ir iesaistīts plašs komunikācijas nozares uzņēmumu loks, KNMC uzskata, ka SIA "MOOZ!" apgalvojums, ka vadošie komunikāciju nozares uzņēmumi par šo iepirkumu nebija informēti un tiem bija liegta iespēja sagatavot piedāvājumu, nav pietiekami pamatots," skaidro Oliņa.

Šī ir pirmā reize, kad, gatavojoties Vispārējiem latviešu dziesmu un deju svētkiem, tiek veikts publisks iepirkums vizuālās identitātes un ārējās komunikācijas koncepcijas izstrādei un īstenošanai. Iepriekš šāds "jumta" iepirkums visai ārējai komunikācijai, vizuālā tēla stratēģijai un ieviešanai nav veikts.

Dziesmu svētku rīkotājiem vizuālās identitātes un ārējās komunikācijas koncepcija ir nepieciešama visdrīzākajā laikā, jo līdz rudenim jārisina svētku vizuālā tēla jautājums, oficiālās mājaslapas izveide, kā arī ir jāsagatavo kvalitatīvi piedāvājumi potenciālajiem svētku atbalstītājiem, norāda Oliņa.

Paredzamā līgumcena ir līdz 275 000 latu, un līgums tiek slēgts uz laika posmu līdz 2013.gada oktobrim. Iepirkumā iekļauti: radošā stratēģija saskaņā ar vizuālās identitātes koncepciju, dizaina izstrāde, audiovizuālie risinājumi, svētku kataloga risinājums, mediju risinājumi, sabiedrisko attiecību atbalsts, sadarbības partneru un atbalstītāju piesaistes stratēģijas izstrāde, digitālie risinājumi, maketēšana, iespieddarbu nodrošināšana - pilna apjoma druka, informatīvās ziņas stratēģija, informatīvās ziņas tekstu izstrāde, tekstu rediģēšana, tekstu korektūra, tulkošana un fotofiksācija.

Latvijā

Latvijas Mākslas zinātnieku un kuratoru biedrība (LMZKB) un vairākas radošo nozaru organizācijas aicina noteikt viena gada moratoriju to pieminekļu pārvietošanai, kas tiek pamatota ar totalitāro režīmu slavināšanu, šajā laikā aicinot diskutēt par kultūrvides pārmaiņām.

Svarīgākais