Reklāmas aģentūras SIA "Mooz!" radošais direktors un valdes priekšsēdētājs Ēriks Stendzenieks vērsies Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) ar lūgumu izvērtēt Dziesmu svētku komunikāciju konkursa atbilstību normatīvajiem aktiem.
Konkursu izsludinājis Kultūras un nemateriālā mantojama centrs.
Nav skaidrs, kāpēc uz šo 275 000 latu (bez pievienotās vērtības nodokļa) vērto konkursu tiek attiecināti Publisko iepirkumu likumā paredzētie izņēmuma gadījumi, biznesa portālam "Nozare.lv" skaidroja Stendzenieks.
Vēstulē IUB viņš norādījis, ka iepirkumam ir nacionāla un kultūrvēsturiska nozīme. Turklāt iepirkuma apjoms ir viens no lielākajiem valsts pasūtījumiem reklāmas tirgū 2012.gadā.
Konkurss "XXV Vispārējo latviešu Dziesmu un XV Deju svētku vizuālās identitātes un ārējās komunikācijas koncepciju izstrādes un to īstenošanas pakalpojums" IUB mājaslapā ticis publicēts tikai dažas dienas pirms konkursa termiņa beigām.
Šādu rīcību iepirkumu komisija atbildes vēstulē Stendzeniekam pamatojusi ar Publisko iepirkumu likuma 8.panta 7.daļu. Tā nosaka izņēmumus, kad pasūtītājs var nepiemērot likumā noteiktās iepirkuma procedūras.
Savukārt Stendzenieks uzskata, ka šī likuma panta nepamatota piemērošana un no tā izrietošā novēlotā informācijas publikācija liegusi iespēja laikus sagatavot savu pieteikumu konkursam ne tikai "Mooz!", bet arī citiem komunikāciju nozares uzņēmumiem.
"Izņēmums iepirkumu procedūrā var būt vai nu autordarbs (un uz tā balstīti risinājumi), vai ārkārtas situācija," akcentēja Stendzenieks.
Spilgts piemērs izņēmumam bijusi Latvijas dalība vispasaules izstādē "Expo 2012". ""Aerodium" iesniedza savu ideju Latvijas paviljonam kritiskā brīdī, kad termiņi no Latvijas puses faktiski bija nokavēti. Savu ideju vislabāk un ātrāk spēj realizēt paši "Aerodium", tādēļ iepirkumam tika piemērota Publisko iepirkumu likuma 2.pielikuma B daļa, kas neparedz plašu konkursu," stāstīja Stendzenieks.
Otrs piemērs - aizpagājušā gada ziema, kad sniega pārrauto elektrības pievadu dēļ premjers izsludinājis ārkārtas situāciju, kas valstij ļāva ātri un bez konkursa iepirkt visurgājējus bojājumu novēršanai.
"Šoreiz nav runa nedz par autordarbu, nedz saspringtiem termiņiem, nedz ārkārtas situāciju. Uzdevumā minēts, ka pilnīgi visa komunikācija jāizstrādā no jauna. Pie labākās gribas nespēju saskatīt ne mazāko iemeslu, kādēļ lai šī projekta realizācijai netiktu izsludināta standarta iepirkumu procedūra, ļaujot visiem nozares speciālistiem pilnā mērā piedāvāt savu potenciālu," uzsvēra Stendzenieks.
IUB apstiprināja, ka "Mooz!" sūdzība par Dziesmu svētku komunikāciju konkursa atbilstību normatīvajiem aktiem ir saņemta un tā varētu tikt izskatīta mēneša laikā - līdz šā gada 9.augustam.