Kanādas lidmašīnu ražotāja "Bombardier" jaunās sērijas lidmašīnās varēs ērti pārvadāt lielu skaitu pasažieru lielos attālumos, uzskata biznesa portāla "Nozare.lv" aptaujātās ceļojumu aģentūras.
Ceļojumu aģentūras "Astra Tūre" direktors Aleksandrs Boļšakovs uzskata, ka "Bombardier" jaunās sērijas "CSeries" lidmašīnu iegāde būs ieguvums gan ceļojumu aģentūrām, gan klientiem, gan Latvijas nacionālajai lidsabiedrībai AS "Air Baltic Corporation" ("airBaltic").
"Tās ir modernas lidmašīnas, kas patērē maz degvielas un var pārvarēt lielus attālumus [5463 km], kā arī pārvadāt pietiekami lielu skaitu pasažieru [lidmašīnās ir 100 - 149 sēdvietas]. Šie rādītāji ir svarīgi, plānojot ceļojumus gan tiešajos reisos, gan čārterreisos," pastāstīja Boļšakovs.
"Ar jaunu lidmašīnu līdzīgi kā ar jaunu automobili ir daudz patīkamāk ceļot nekā ar vecu lidaparātu," teica "Astra Tūre" direktors.
Jaunu lidmašīnu iegāde, kurām ir mazāks degvielas patēriņš, nozīmējot arī to, ka "airBaltic" būšot mazākas izmaksas un tā varēšot piedāvāt izdevīgākas biļešu cenas tūrisma aģentūrām, kas savukārt varēšot piedāvāt labākas cenas klientiem.
"Jaunās lidmašīnas, kas varēs pārvadāt lielu pasažierus skaitu lielos attālumos, pavērs iespēju izstrādāt jaunus tūrisma maršrutus," uzskata Boļšakovs.
"airBaltic" plānus iegādāties jaunās sērijas" Bombardier" lidmašīnas pozitīvi vērtē arī ceļojumu aģentūras "Travel Time" īpašnieks un valdes loceklis Ēriks Lagzdiņš.
""Boeing" un arī "Fokker" vecā tipa lidmašīnas jau sen vajadzēja nomainīt ar jaunām," uzskata Lagzdiņš.
Par "Bombardier" sērijas "Q400 NextGen" lidmašīnām, kas jau ir "airBaltic" flotē un ar kurām nācies lidot gan ceļojumu aģentūras klientiem, gan tās īpašniekam, atsauksmes esot labas.
Turbopropelleru lidmašīnās "Bombardier Q400 NextGen" esot vieta aptuveni 70 pasažieriem, un tās esot ērtas ceļošanai.
"Jaunās "Bombardier" sērijas lidmašīnas ir garākas, pasažieriem vēl ērtākas [piecas blakussēdvietas un plašāka vidējo sēdvietu rinda] un var pārvadāt vairāk ceļotāju. Tām ir arī mazākas uzturēšanas izmaksas," pastāstīja Lagzdiņš.
"airBaltic" gaisa flotē jau esošo "Bombardier Q400 NextGen" izmantojot arī aviokompānijas "Lufthansa", "American Airlines", "US Airways", "SAS", "Flybe", "TACA", kā arī lieli reģionālie aviopārvadātāji.
Savukārt jaunās "Bombardier CSeries" lidmašīnas plānojot iegādāties arī "Lufthansa", "Braatens Aviation", "Korean Air", "Lease Corporation International Group", "PrivatAir" "Republic Airways" un vēl daži uzņēmumi, kas vēlējušies palikt anonīmi.
Pirmo lidojumu ar jaunās sērijas "Bombardier CSeries" lidmašīnu "Bombardier" pašlaik plāno 2013.gadā.
"airBaltic" izpilddirektors Martins Gauss prognozējis, ka pirmā "Bombardier CSeries" lidmašīna "airBaltic" tiks piegādāta 2015.gadā, bet līdz 2017.gadam tiks piegādātas desmit šīs sērijas lidmašīnas.
Kā jau ziņots, "airBaltic" 20 jaunas lidmašīnas iegādāsies no Kanādas lidmašīnu ražotāja "Bombardier".
"airBaltic" ir akciju sabiedrība, kas dibināta 1995.gadā. Galvenais akcionārs ir Latvijas valsts ar 99,8% akciju. "airBaltic" gaisa flotē pašlaik ir 34 lidmašīnas - divas "Boeing 757-200", sešas "Boeing 737-500s", astoņas "Boeing 737-300", desmit "Fokker-50s" un astoņas "Bombardier Q400 NextGen".
"Bombardier" pašlaik ražo gan lidmašīnas, gan vilcienus. Uzņēmuma pirmsākumi saistās ar 1937.gadu, kad Kanādas tirgū palaists transportlīdzeklis "snowmobile", taču avionozarei uzņēmums pievērsies 1986.gadā. "Bombardier" bāze atrodas Monreālā, Kanādā, uzņēmuma akcijas tiek tirgotas Toronto fondu biržā, un tas ir iekļauts "Dow Jones Sustainability World"' un "North America" akciju indeksos.