Luhse: Lidostas paplašināšanā būtu nepieciešams ieguldīt 78 miljonus eiro

Starptautiskās lidostas "Rīga" paplašināšanas pirmajā kārtā būtu nepieciešams ieguldīt 78 miljonus eiro jeb 54,8 miljonus latu, intervijā laikrakstam "Diena" sacīja lidostas valdes priekšsēdētājs Arnis Luhse.

Lidostas paplašināšanas pirmajā kārtā būtu nepieciešams paplašināt esošo termināli, lai lidostas jauda palielinātos līdz 7,5 miljoniem pasažieru gadā, ar iespēju to palielināt līdz desmit miljoniem, sacīja Luhse.

"Eiropas Savienības statistika liecina, ka cilvēks gadā lido vidēji trīs reizes," sacīja Luhse. "Latvija attīstās un domāju, ka šos sešus miljonus pasažieru gadā sasniegs. Ticu, ka Āzijas virziens ar laiku kļūs rentabls, būs arī tranzīta pasažieri. Un tad sākt domāt par paplašināšanos būs par vēlu."

Tiešos lidojumus starp Ķīnu un Latviju varētu attīstīt, ja tos izmantotu 20 000 līdz 30 000 cilvēku gadā, kamēr patlaban tie ir 4000, sacīja Luhse.

Viņš gan atzīst, ka šogad bija plānots apkalpoto pasažieru skaita samazinājums, un pirmajā pusgadā apkalpoti 2,24 miljoni pasažieru, kamēr pērn gada pirmajā pusē tika apkalpoti 2,385 miljoni pasažieru, tomēr kopējais šogad apkalpoto pasažieru skaits pārsniegs iepriekš plānotos 4,6 miljonus un tuvosies pieciem miljoniem.

Lidostai no infrastruktūras noslodzes viedokļa tas nav slikti, jo tā sen strādā pārsodzes režīmā, sacīja Luhse, norādot, ka lidosta savulaik projektēta trīs miljonu pasažieru apkalpošanai.

"Mums šobrīd ir divas traucējošas lietas - kopējā platība ir par mazu un trūkst pasažieru izeju uz lidmašīnām. Turklāt esam viena no nedaudzajām Eiropas vidēja mēroga lidostām, kur bagāžu šķiro ar rokām, jo šķirošanas iekārtai lidostas terminālī pašlaik nav vietas," sacīja Luhse.

Viņš arī norāda, ka pasažieriem ir dažādas iespējas reģistrēties lidojumam - internetā, pašapkalpošanās automātos un citos veidos, bet aptuveni 80% cilvēku tik un tā stāv garās rindās lidostā.

"Cita grūti saprotama lieta - cilvēks var pavadīt garas stundas pie datora, lai atrastu par pieciem latiem lētāku aviobiļeti, bet lidostas kafejnīcā viņš brīvi atstāj desmit un vairāk latu par kafiju," sacīja Luhse.

Jau ziņots, ka lidosta "Rīga" pirmajā pusgadā apkalpojusi 2,24 miljonus pasažieru, kas ir par 5,9% mazāk nekā pērn analoģiskā laika periodā. Jūnijā Rīgas lidosta apkalpojusi 473 260 pasažieru, kas ir par 11,1% mazāk nekā pērn jūnijā, savukārt lidojumu skaits samazinājies par 9,8%.

Kravu apjomi pirmajā pusgadā pieauguši par 194,7%, sasniedzot 17 416 tonnas. Jūnijā kravu apjomu pieaugums bijis 217,7%, sasniedzot 3378 tonnas.

Lidostā darbojas 17 aviokompānijas un pasažieriem tiek piedāvātas iespējas doties uz 79 galamērķiem.

Latvijā

Kādus auto izvēlas Latvijas iedzīvotāji? Kāds ir mašīnu vidējais vecums? Un kas attur iegādāties šobrīd plaši popularizētos elektroauto, kuru iegādi atbalsta arī valsts? Atbildes uz šiem jautājumiem sniedz nesen veikts pētījums, vēsta TV kanāla 360 raidījums “360 ZIŅneši”.

Svarīgākais