MTG pēc dažiem gadiem cer Latvijā ražot vietējo saturu 40%-50% no raidlaika

 

Zviedru "Modern Times Group" (MTG) piederošās Latvijas komerctelevīzijas varētu pēc dažiem gadiem ražot 40% līdz 50% vietēja satura, ja paveiksies ar ieņēmumiem no pārejas uz maksas retranslāciju kabeļtelevīzijas tīklos, sākot ar 2013.gadu un nonākot maksas virszemes apraidē no 2014.gada, intervijā biznesa portālam "Nozare.lv" teica Kaspars Ozoliņš, "MTG Baltics" vadītājs un kopš "Latvijas Neatkarīgās televīzijas" (LNT) pārpirkšanas arī jaunais LNT valdes priekšsēdētājs.

Intervijā Ozoliņš uzsvēra, ka lokālā satura daudzuma palielināšana un kvalitātes uzlabošana ir viens no galvenajiem elementiem "MTG Baltics" piederošo Latvijas televīzijas kanālu biznesa modelī, jo, viņaprāt, tikai lokālais saturs nodrošinās reklāmdevējiem pievilcīgu auditoriju. Patlaban vietējais saturs abām televīzijām - "TV3" un LNT" esot aptuveni tik liels (21% raidlaika) vai nedaudz lielāks, nekā paredzēts Konkurences padomes (KP) abu raidorganizāciju apvienošanās nosacījumos.

Ozoliņš uzskata, ka šī KP noteiktā norma ir pozitīvs izaicinājums, nevis slogs uzņēmumam. "Daudzi uzskata šo prasību par apgrūtinājumu. Tas nav apgrūtinājums, tā ir mūsu lielā iespēja. Ļoti ceru, ka pēc diviem, trīs vai četriem gadiem nacionālo kanālu ēterā būs ap 40% līdz 50% lokālā satura. Tas ir ceļš uz izdzīvošanu, pretējā gadījumā amerikāņu filmas un seriālus varēs noskatīties Holivudas studiju portālos vai amerikāņu televīzijas kanālos," viņš sacīja.

"Tā kā lokālais saturs ir daudz populārāks skatītājiem, tas ceļ programmas reitingus un varēsim ģenerēt jaunus ieņēmumus gan no reklāmas, gan no abonēšanas maksām," Ozoliņš teica. Viņš uzsvēra, ka pēc iecerētā obligātās retranslācijas jeb "must carry" principa atcelšanas, skatītāju maksājumi par "TV3" un LNT skatīšanos arī būs būtiska daļa no komerctelevīziju ieņēmumiem, tādēļ vietējam saturam jābūt tādam, par kuru labprāt maksā.

"Ja gribam ar lieliem ārzemju "kuģiem" konkurēt, vienīgais skatītāju piesaistes ģenerators ir lokālais saturs. Ir jābūt ātrākiem un interesantākiem skatītājiem, tādēļ lokālais saturs ir pati pirmā lieta, vai tā ir informācija, ziņas vai vietējie seriāli," teica "MTG Baltics" vadītājs.

Atsaucoties uz Stokholmas biržā kotētā MTG politiku, Ozoliņš neizteica nekādas prognozes par pie viena saimnieku apvienoto televīziju finanšu rādītājiem, taču ieskicēja tuvākā laika satura politikas attīstību.

"Patlaban notiek darbs, lai rudenī būtu mazāk abu televīziju "sišanās pieri pret pieri". Daži darbi jau tiks izdarīti šoruden, pat vasarā. Realitātes šovs "Cīnītājs", kas sāksies 1.jūlijā un tiks filmēts filmu studijā "Cineville", būs pirmais solis, lai audzētu jaunatnes bloka un "TV2" potenciālu," Ozoliņš stāstīja. Pie vietēja satura viņš arī pieskaita raidījumus krievu valodā.

"Nākamais solis būs stiprināt "TV5" informatīvo bloku, lai krievu valodā runājošajiem skatītājiem būtu alternatīva "Pirmajam Baltijas kanālam" un sabiedriskajiem medijiem," teica Ozoliņš.

Jau ziņots, ka MTG šogad janvārī paziņoja par nodomu nopirkt telekompāniju LNT un darījumu iesniedza izskatīšanai KP. KP maijā ar vairākiem nosacījumiem darījumu atļāva, un 1.jūnijā MTG paziņoja, ka noteikumus pieņem.

"TV3" Zviedrijā sāka raidīt 1987.gada Vecgada vakarā un 90.gados, dibinot jaunas un pārpērkot jau darbojošās televīzijas, radio un citus ar medijiem saistītus uzņēmumus, izplatījās visās Ziemeļvalstīs.

1995.gadā tiek pieņemts nosaukums "Modern Times Group" (MTG) un dibināta MTG grupai piederošā bezmaksas avīze "Metro", ko izplata Stokholmā, bet vēlāk citās Zviedrijas, Eiropas un pasaules pilsētās. 1998.gadā MTG dibina "TV3" Latvijā un arī ienāk radio tirgū, dibinot raidstaciju, kas pārtop par "Star FM". Pēdējos desmit gadus MTG turpina attīstīties un izvērsties, galvenokārt elektroniskos medijos - tostarp satelīttelevīzijā "Viasat", kas aktīvi darbojas Baltijas valstīs, un sākot pārraidīt televīzijas kanālu Āfrikas valstī Ganā.

MTG grupas apgrozījums 2011.gadā bija 13,47 miljardi kronu (1,07 miljardu latu) un zaudējumi 1,289 miljardi kronu (101 miljons latu), kas galvenokārt radušies no vienreizējiem izdevumiem. Savukārt peļņa no darbības 2011.gadā bija 2,54 miljardi kronu (200,3 miljoni latu).

Ozoliņš darbojas MTG grupas meitasuzņēmumos kopš 1999.gada, kad viņš sāka strādāt kā "TV3 Latvija" direktors, un pakāpeniski ieņēma arī citus amatus, kas saistīti ar "TV3" zīmolu Baltijā. No 2006.gada viņš ir MTG vadītājs Baltijas valstīs. Ozoliņš 1994.gadā beidzis Rīgas Tehniskās universitātes Inženierbūvju fakultāti un 90.gadu sākumā strādājis papīra tirdzniecības nozarē.