"Rietumu bankas" pieprasa atcelt Saknīšu laulības līgumu

Rīgas apgabaltiesa otrdien, 10.novembrī, plāno izskatīt AS "Rietumu banka" prasību atzīt par spēkā neesošu starp uzņēmēju un savulaik Latvijas turīgāko personu sarakstā ierindoto Gati Saknīti un viņa sievu Eviju noslēgto laulības līgumu.

Bankas prasības nodrošināšanai tiesa iepriekš apķīlāja Evijai Saknītei piederošās automašīnas "Porsche Cayenne" un "Bentley Continental" un par kopumā miljonu latu tika apķīlāta abu Saknīšu kustamā manta, kas atrodas Gata Saknīša deklarētajā dzīvesvietā, kā arī Evijas Saknītes un Gata Saknīša faktiskajā dzīvesvietā un citās vietās pie trešajām personām.

Prasībā pret abiem laulātajiem banka lūgusi atzīt par spēkā neesošu 2008.gada aprīlī starp Gati un Eviju Saknīšiem noslēgto laulības līgumu daļā par kustamās mantas šķirtību.

Tāpat lūgts atzīt Gata Saknīša un Evijas Saknītes laulības laikā iegādāto kustamo mantu, tostarp abus iepriekš minētos transporta līdzekļus, kā arī dārglietas un citas kustamās mantas vērtībā līdz vienam miljonam latu, par Gata Saknīša un Evijas Saknītes laulāto kopmantu.

"Rietumu banka" lūgusi dzēst ierakstu Uzņēmumu reģistra Laulāto mantisko attiecību reģistrā par Gata Saknīša un Evijas Saknītes reģistrētajām laulāto mantiskajām attiecībām arī daļā par kustamās mantas šķirtību.

Pēc "Latvijas Vēstneša" datiem, Saknīši 2008.gada 29.aprīlī Uzņēmumu reģistrā reģistrējuši līgumu par visas mantas šķirtību.

2008.gada pavasarī "Rietumu banka" lūdza tiesu izsniegt izpildrakstu tā paša gada 3.martā pieņemtā Latvijas Komercbanku asociācijas šķīrējtiesas sprieduma izpildei, ar kuru no uzņēmēja Gata Saknīša, viņa ģimenes locekļiem un ar tiem saistītajiem uzņēmumiem "NGE", "Aģentūra GS" un "GS nekustamie īpašumi" piedzīts kopumā 12,46 miljonu latu parāds.

"Aģentūru GS" 2008.gada 10.jūlijā par maksātnespējīgu atzina Rīgas rajona tiesa, bet "Aģentūra GS" iepriekš ierindota valsts lielāko nodokļu parādnieku sarakstā.

Latvijas Komercbanku asociācijas šķīrējtiesa martā no Saknīša nolēma piedzīt kopumā trīs parādus saskaņā ar līgumiem, kas noslēgti ar "Rietumu banku", kā arī šķīrējtiesas izdevumus - pavisam 12 459 442 latus. Spriedumā atzītas bankas tiesības laikā no 2008.gada 11.marta līdz parāda samaksas dienai saņemt procentus - 0,2% dienā no piespriestās, bet nesamaksātās summas.

Šķīrējtiesas spriedumā noteikts parāda piedziņu vērst pret Saknītim, viņa sievai Evijai, mātei Agrai un Maigonim Saknītim piederošajiem īpašumiem, kā arī uz "Aģentūras GS", "NGE" un "GS nekustamo īpašumu" vārda reģistrētajiem kopumā 62 nekustamajiem īpašumiem visā Latvijā.

Pērn finanšu un ekonomisko noziegumu izmeklēšanas prokurore izskatīšanai Rīgas pilsētas Latgales priekšpilsētas tiesā nodeva krimināllietu, kurā par "GS Nekustamo īpašumu" izvairīšanos maksāt nodokļus 1,03 miljonu latu apmērā apsūdzēts uzņēmuma vadītājs, uzņēmējs Saknītis.

Kriminālprocess pret Saknīti VID Finanšu policijas pārvaldē tika sākts 2007.gada 29.augustā, bet kriminālvajāšanu pret Saknīti tika lūgts sākt 2008.gada februāra sākumā.

Saknītis sarunā ar aģentūru LETA iepriekš noliedza, ka būtu izvairījies no nodokļu maksāšanas.

Uzņēmumu reģistru apkalpojošās firmas "Lursoft" datubāzē pieejamā informācija liecina, ka Saknītis ir "GS Nekustamo īpašumu" valdes loceklis un rīkotājdirektors. Uzņēmuma 100% īpašniece ir viņa māte Agra Saknīte.

Saknīte iepriekš tika ierindota "Baltic Screen" veidotajā pelnošāko Latvijas uzņēmēju saraksta desmitajā vietā. Tieši SIA "GS Nekustamie īpašumi", neraugoties uz iekļaušanu valsts budžeta lielāko parādnieku sarakstā, 2006.gadā uzrādījusi 3,92 miljonu latu lielu peļņu. Uz Saknītes vārda reģistrēta virkne ģimenes kompāniju un nekustamo īpašumu.

Saknītis savulaik bija lielākais privātais zemes īpašnieks Latvijā, taču pērn šo "titulu" zaudēja un patlaban, pēc "Baltic Screen" aplēsēm, nav pat pirmajā divdesmitniekā. Tiesa, nesen viņš sāka atpirkt iepriekš Mihailam Uļmanam pārdotos nekustamos īpašumus.

Latvijā

Raugoties uz nu jau samilzušo “Rail Baltica” epopeju, arvien skaidrāk iezīmējas viena ārkārtīgi būtiska lieta. Joprojām nav nekādas skaidrības, kāpēc mums šī trase ir vajadzīga. Kāda vispār ir tās jēga? Gan idejiskā, gan tīri praktiskā, jo pasaulē nekas tāpat vien nebūvējas.

Svarīgākais