Plāno noteikt minimālo, no valsts budžeta apmaksāto autoostu pakalpojumu apjomu

Lai uzlabotu autoostu darbības sistēmas efektivitāti un samazinātu izmaksas, Satiksmes ministrija (SM) ierosinājusi noteikt autobusu iebraukšanas maksu autoostās, nosakot minimālo pakalpojumu apjomu, kas tiks apmaksāts no valsts budžeta.

Kā liecina Ministru kabineta komitejā izskatītais informatīvais ziņojums, SM arī piedāvā iesaistīt pašvaldības autoostu darbības efektivitātes celšanā, kā arī izstrādāt nepieciešamā finansējuma aprēķināšanas un sadales metodiku starp pašvaldībām autoostu sniegto pakalpojumu apmaksai no valsts budžeta līdzekļiem.

Informatīvajā ziņojumā secināts, ka patlaban ir ievērojami augstas autobusu iebraukšanas maksas autoostu teritorijās. Pašreizējo maksu samazinājums plānoto dotāciju robežās ļautu ietaupīt naudas līdzekļus un ierobežos turpmāku reisu slēgšanu. Plānojot iebraukšanas maksu 1,50-1,80 latu robežās par katru reizi un ņemot vērā kopējo reisu skaitu vidēji gadā, izdevumi par autobusu iebraukšanu autoostās varētu samazināties no 2,5 miljoniem latu līdz pat 1,6 miljoniem latu - ekonomija 900 000 latu.

Tāpat paredzēts pārskatīt un definēt kritērijus līniju būvēm, kurām valsts uzskata par nepieciešamu saglabāt autoostas statusu.

Lai efektīvāk tiktu veikta vienota autoostu reģistrācija un to darbības sistemātiska uzraudzība, kā arī tām paredzēto valsts budžeta līdzekļu administrēšana, normatīvajos aktos paredzēts kā atbildīgo institūciju noteikt "Autotransporta direkciju".

Ieteikumi izstrādāti, Satiksmes ministrijai konsultējoties ar valsts SIA "Autotransporta direkcija", Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociāciju, Latvijas Autoostu un reģionālo pārvadātāju asociāciju un plānošanas reģioniem.

Latvijā

Biznesa augstskolas "Turība" Biznesa inkubators, Uzņēmējdarbības vadības fakultāte un Korporatīvās ilgtspējas un atbildības institūts janvārī rīkos trešo ilgtspējīgu biznesa ideju hakatonu "To Be", informē augstskola.

Svarīgākais