Latvija nav vērsusies pie CAF saistībā ar iespējamajiem grozījumiem vilciena iepirkuma līgumā

Kopš masu medijos tiek atspoguļotas diskusijas par iespējamiem līguma grozījumiem jauno vilcienu piegādes līgumā, nedz AS "Pasažieru vilciens" (PV), nedz citas iesaistītās Latvijas iestādes vai amatpersonas nav sazinājušās ar Spānijas uzņēmumu "Construcciones y Auxiliares de Ferrocariles" (CAF).

Kā biznesa portālam "Nozare.lv" norādīja CAF pārstāve Liene Krīvena, sekojot notikumiem saistībā ar jauno vilcienu iepirkumu un līgumu, kas noslēgts starp CAF un PV, kopš jaunās PV valdes iecelšanas Spānijas uzņēmuma rīcībā ir bijusi pieejama tikai informācija, kas publicēta plašsaziņas līdzekļos.

"CAF nav saņēmis atbildes uz vēstulēm, kas vairākkārtīgi sūtītas PV, izņemot par jauno PV pārstāvi. Līdz pat šim brīdim pie CAF neviens nav vērsies nedz, lai informētu par notiekošo, nedz ar priekšlikumiem tikties," sacīja Krīvena.

Viņa norādīja, ka CAF turpina jau parakstītā līguma ar PV izpildi un pauž neizpratni par komunikācijas stilu, kādu savā darbībā šī projekta ietvaros īsteno jaunā PV valde un Latvijas atbildīgās iestādes.

Jau ziņots, ka šonedēļ Rīgā varētu ierasties Spānijas uzņēmuma "Construcciones y Auxiliares de Ferrocariles" (CAF) pārstāvji, lai ar PV vienotos par jaunajiem vilcienu piegādes līguma nosacījumiem, intervijā Latvijas Radio sacīja PV valdes loceklis Aigars Štokenbergs (V).

Jaunajā līguma variantā, ko PV plāno piedāvāt CAF, mainīti finanšu garantiju nosacījumi un piegādes nosacījumu prasības. "Vai nu piekrīt, vai arī taisām jaunu iepirkumu," sacīja Štokenbergs.

Viņš arī skaidroja, ka jau noslēgtajā līgumā daži punkti bijuši izdevīgāki pircējam, daži - pārdevējam, un pastāv iespēja, ka daži potenciālie vilcienu būvnieki konkursā nepiedalījās tādēļ, ka nav zinājuši par iespējām veikt kādas izmaiņas.

Jau ziņots, ka Finanšu ministrija (FM) nosūtījusi Satiksmes ministrijai (SM) atzinuma vēstuli par PV valdes veiktajiem grozījumiem iepirkuma līgumprojektā ar CAF, kurā informē, ka kopumā piedāvātais līgumprojekts ir atbalstāms, un iepirkuma principu neievērošanas riski ievērojami mazināti.

Grozījumi bija nepieciešami, jo Eiropas Komisija iepriekš brīdinājusi Latviju, ka, turpinot īstenot "Pasažieru vilciena" un Spānijas uzņēmuma CAF parakstīto jauno pasažieru vilcienu piegādes līgumu, mūsu valstij var pašai nākties maksāt 100 miljonus latu, kuri iepirkumā paredzēti kā Eiropas Savienība (ES) Kohēzijas fonda līdzfinansējums.

Jauno vilcienu iepirkuma kopējās izmaksas tiek plānotas 144 miljonu latu apmērā, no kuriem ES Kohēzijas fonda līdzfinansējums būs 100 miljoni latu. Savukārt otra līguma daļa paredz šo vilcienu uzturēšanu 30 gadu periodā. Kopumā līguma vērtība ir 610,76 miljoni eiro (429,24 miljoni latu).

Svarīgākais