Latvija ir un arī nākotnē būs nozīmīga vieta, savienojot Baltiju un pārējo Eiropu ar 1435 milimetru sliežu līniju, jo atrodas divu dzelzceļu sistēmu krustcelēs un savieno dzelzceļu stratēģiskos koridorus. To, uzstājoties paneļdiskusijā Sočos notiekošajā VII Starptautiskajā dzelzceļa biznesa forumā "Stratēģiskā partnerība 1520", uzsvēra satiksmes ministrs Aivis Ronis.
Satiksmes ministram foruma laikā bija vairākas divpusējās tikšanās, aģentūru LETA informēja satiksmes ministra biroja vadītājs Aivis Freidenfelds. Piemēram, Ronis tikās ar jauno Krievijas transporta ministru Maksimu Sokolovu un pārrunāja divpusējās sadarbības aktualitātes.
Foruma laikā Ronis tikās ar Eiropas Komisijas viceprezidentu un transporta komisāru Sīmu Kallasu un pārrunāja nākamajā nedēļā Luksemburgā notiekošo Eiropas Savienības (ES) Transporta, telekomunikāciju un enerģētikas Ministru padomes sēdes darba kartību, kurā tiks lemts par Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta - CEF (Connecting Europe Facility) regulas saturiskajiem elementiem, tostarp par ES prioritāro koridoru iezīmēšanu.
Ronis tikās arī ar Vācijas Federālo Transporta, būvniecības un pilsētu attīstības ministru Peteru Ramsaueru un Krievijas dzelzceļa prezidentu Vladimiru Jakuņinu.
Latvijas delegācijā starptautiskajā dzelzceļa biznesa forumā "Stratēģiskā partnerība 1520" piedalījās VAS "Latvijas Dzelzceļš" valdes priekšsēdētājs Uģis Magonis un Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietnieks Uldis Reimanis.
Sliežu platums, ko lieto Latvijā un pārējās Baltijas valstīs, NVS, Somijā un Mongolijā, ir 1520 milimetri, savukārt Eiropas un Āzijas sliežu platums ir 1435 milimetri.
Publicēta: 02.06.2012 16:28