NEPLP vadītājs: LNT pārpirkšana ir tas, ko vēlējāmies

© F64 Photo Agency

Zviedru mediju koncerna "Modern Times Group" (MTG) šodien pabeigtais darījums, pārņemot Latvijas komerctelevīzijas kompāniju "Latvijas Neatkarīgā televīzija" (LNT) ar Konkurences padomes (KP) noteiktiem nosacījumiem, ir tas, ko Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) vēlējās, biznesa portālam "Nozare.lv" pavēstīja NEPLP priekšsēdētājs Ainārs Dimants.

Šis darījums nodrošinās nacionālās komerctelevīzijas nākotni un nostiprinās nacionālā satura lomu apvienotās raidorganizācijas raidījumos, bilda Dimats.

Jau ziņots, ka intervijā "Nozare.lv" Dimants teica, ka NEPLP mērķis bija neiebilst pret šo darījumu un ka "KP nosacījumos, kas tika publiskoti 21.maijā, tie ieteikumi, ko padome bija izvirzījusi, pamatā ir ņemti vērā".

"Galvenais NEPLP mērķis bija, ka abām pusēm jāpaliek bezmaksas virszemes apraidē. Tas ir ņemts vērā. Tad aicinājām garantēt redakcionālo daudzveidību. Latvijā veidotā satura īpatsvars arī bija svarīgs. Būtībā gan attiecībā uz pieejamību, gan satura veidošanu, gan piedāvājuma daudzveidību, izskatās, ka ir ņemti vērā priekšlikumi," intervijā sacīja Dimants.

NEPLP vadītājs uzskata, ka galvenais iemesls, kādēļ darījums bija jāpieļauj ar nosacījumiem ir, lai novērstu LNT iespējamu novājināšanu un izputēšanu skarbos tirgus apstākļos. Par šādu iespēju bijušas bažas, viņš teica.

Jau ziņots, ka MTG šodien paziņoja, ka pieņēmis KP noteikumus un pabeidzis LNT pārņemšanu.

KP pieņēmusi lēmumu atļaut "MTG" iegādāties LNT. Darījumam izvirzīti vairāki papildus noteikumi, kas novērš iespējamo kaitējumu konkurencei. Vienlaikus, lai nepieļautu, ka tirgus un tā normatīvā regulējuma izmaiņu dēļ apvienošanās nodara būtisku kaitējumu tirgum un patērētājiem, KP patur tiesības līdz 2017.gada beigām likt apvienošanās dalībniekiem daļu savu aktīvu pārdot.

Ar KP lēmumu noteikts, ka apvienošanās gadījumā programmām "TV3" un LNT jābūt pieejamām bezmaksas apraidē vismaz līdz 2013.gada 31.decembrim, turklāt abām programmām jāsaglabā neatkarīgas un patstāvīgas ziņu raidījumu redakcijas, kā arī jāsaglabā ziņu raidījumu daudzums patlaban esošajā apjomā. Programmu redaktoriem amata aprakstā jābūt atsevišķi nostiprinātai redakcionālajai neatkarībai no mediju īpašnieka.

KP arī noteikusi, ka programmām LNT un "TV3" vismaz 21% no raidlaika jāaizpilda ar oriģinālu, Latvijā veidotu saturu.

Attiecībā uz reklāmas tirgu apvienošanās dalībniekiem liegts paaugstināt reklāmas raidlaika cenas kanālos "TV3", "TV6" un "3+" vismaz līdz 2012.gada beigām, bet, ja līgums ar kādu reklāmdevēju ir spēkā ilgāk, tad līdz šī līguma termiņa beigām. Savukārt pēc 2012.gada reklāmas cenu drīkst palielināt ne vairāk kā par gada inflācijas koeficientu. Apvienošanās dalībnieki attiecībā pret reklāmdevējiem nedrīkst savas programmu pakas sasaistīt - tā, piemēram, ja reklāma tiek ievietota LNT programmu grupā, reklāmdevējam nedrīkst uzspiest šīs reklāmas ievietošanu arī citos MTG kanālos, tostarp Igaunijā un Lietuvā.

Latvijā

Pēc tam, kad Bērnu klīniskajā Universitātes slimnīcā nomira pret difetriju nevakcinēts puisītis, bet viņa divas māsas, kas arī slimo ar šo nāvējošo slimību, pretēji vecāku gribai turpina ārstēties slimnīcā, soctīklos arvien plašāk skan vakcīnu skeptiķu uzbrukumi ārstiem.

Svarīgākais