Ventspils brīvostā pēc 16 mēnešiem būs jauns sauskravu terminālis

Šodien, 30.maijā, Ventspils brīvostas pārvaldē tika parakstīts līgums par sauskravu termināļa būvniecību ar iepirkuma procedūras uzvarētāju AS „BMGS” par kopējo summu 9,5 miljonu latu apmērā.

Termināļa būvniecības sākums ir arī noslēgums septiņus gadus garam ostas paplašināšanās iespēju un jauna kokmateriālu pārkraušanas termināļa izveides plānošanas procesam. Jaunā termināļa būvniecību līdzfinansē Eiropas Savienības Kohēzijas Fonds.

Ventspils brīvostas valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs atgādināja, ka šodien noslēgtā būvniecības līguma pirmsākumi meklējumi pirms septiņiem gadiem, kad, aktualizējot jautājumu par jauna kokmateriālu pārkraušanas termināļa nepieciešamību, Ventspils brīvosta sākusi plānot Ventas tilta rekonstrukciju par paceļamu tiltu, tādējādi dodot iespēju ostai apgūt jaunu teritoriju starp auto tiltu un dzelzceļa tiltu.

AS „BMGS” valdes loceklis Genadijs Kalaneps pauda gandarījumu par uzvaru iepirkuma procedūrā un tiesībām veikt tik nozīmīga projekta īstenošanu, uzsverot, ka liela daļa uzņēmuma darbinieku ir ventspilnieki un viņi ir īpaši priecīgi par iespēju strādāt Ventspilī. Turklāt ar sauskravu termināļa būvniecību uzņēmums sagaidīs savu 60.jubileju, kas būs šī gada augustā.

„Septiņu gadu plānošanas laiks nozīmē, ka ir septiņreiz kārtīgi nomērīts un tagad tiks griezts,” teica topošā termināļa nomnieku pārstāvis –SIA „Ventplac” valdes priekšsēdētājs Aivars Bauda, uzsverot, ka jaunais terminālis uzņēmumam paver pilnīgi jaunas attīstības iespējas. Kā informēja A.Bauda, šobrīd SIA „Ventplac” no SIA „NNVT” nomātajā termināļa teritorijā, modernizējot pārkraušanas tehnoloģijas, pārkrauj vidēji par 17% vairāk nekā līdzīga izmēra termināļos Skandināvijā. Tomēr tas nozīmē, ka tālāk attīstība terminālim pašreizējā vietā nav iespējama un jaunais terminālis tiek gaidīts ar nepacietību.

Jaunais sauskravu terminālis Ventspils brīvostā tiks būvēts Ventas kreisajā krastā uz diviem zemesgabaliem – Rūpniecības ielā 35 un Skaidu ielā 9. Par termināļa būvniecību ar iepirkuma procedūras uzvarētāju AS „BMGS” tika parakstīts līgums par kopējo summu 9,5 miljonu latu apmērā. Projekts paredz piestātņu būvniecību un akvatorijas padziļināšanas darbu izpildi, kraujlaukumu ar inženiertīkliem izbūvi, esošo dzelzceļa sliežu ceļu rekonstrukciju un jaunu dzelzceļa sliežu ceļu būvniecību.

Kopējās projekta „Ventspils brīvostas sauskravu termināļa būvniecība” attiecināmās izmaksas ir 10,6 miljoni latu, no kuriem 62% ir ES Kohēzijas fonda līdzfinansējums. Par būvdarbu autoruzraudzību līgums tiks slēgts ar SIA „Witteveen+ Bos Latvia” par summu 205 tūkstošu latu apmērā. Būvdarbus plānots realizēt 16 mēnešu laikā pēc būvdarbu līguma noslēgšanas un būvatļaujas saņemšanas.

Latvijā

Pirms mēneša Saeimā ieradās ķīniešu delegācija. Ar tiem tikās vairāki deputāti, no sadarbības grupas ar Ķīnas parlamentu. Vairums no tiem gada sākumā devās pretrunīgi vērtētajā Pekinas sponsorētajā braucienā uz lielvalsti. Viņi uzklausīja prezentācijas un filmu par dzīvi Tibetā. Nepieminēti gan palika Ķīnai veltītie pārmetumi par cilvēku piespiedu pārvietošanām un pat spīdzināšanām reģionā, par ko cilvēktiesību aizsardzības organizācijas ziņo jau gadiem. Tikšanās tagad tiek izmantota lielvalsts propagandai, pasniedzot to, kā Latvijas atbalstu Tibetas jautājumā, vēsta TV3 raidījums "Nekā personīga".

Svarīgākais