Salīdzinot visas trīs Baltijas valstis, Latvijas iedzīvotāji apdrošināšanas pakalpojumus izmanto viskūtrāk. Tā liecina pētījumu kompānijas "GfK CR Baltic" un biznesa portāla Nozare.lv pētījums. Gandrīz katrs ceturtais Latvijas iedzīvotājs šobrīd neizmanto nevienu apdrošināšanas veidu, kamēr Lietuvā apdrošināšanu neizmanto tikai 15% respondentu, Igaunijā - 16%.
Kā liecina pētījuma rezultāti, Baltijas valstīs visbiežāk izmantotais apdrošināšanas veids ir auto īpašnieku obligātā civiltiesiskās atbildības apdrošināšana (OCTA). Igaunijā OCTA iegādājušies 65% iedzīvotāju, Lietuvā - 62%, savukārt Latvijā tikai 55%. No tiem apdrošināšanas veidiem, kas nav noteikti kā obligātie, visbiežāk izmantotais pakalpojums Igaunijā (44%) un Latvijā (28%) ir īpašuma un mantas apdrošināšana, kamēr 36% Lietuvas iedzīvotāju dod priekšroku dzīvības un nelaimes gadījumu apdrošināšanai.
Aptauja ļauj secināt, ka cena un atlīdzības saņemšanas kārtība ir galvenie faktori visās Baltijas valstīs, kas tiek ņemti vērā izdarot apdrošināšanas pakalpojuma izvēli. Kā svarīgus rādītājus respondenti minējuši arī uzņēmuma darbinieku profesionalitāti un attieksmi, kā arī kompānijas reputāciju. Apdrošināšanas cena un līdzekļu trūkums arī atzīmēts kā galvenais iemesls tam, kādēļ respondenti neiegādājas nevienu vai vēl kādu papildus apdrošināšanas pakalpojumu.
Tāpat pētījums atklāj, ka pēdējā gada laikā apdrošināšanas pakalpojumu cenu pieaugumu vairāk ir manījuši Lietuvas iedzīvotāji - 51%, no igauņiem - 36% aptaujāto. 25% no Latvijas iedzīvotājiem atzinuši, ka ir informēti par to, ka apdrošināšanas cenas ir mainījušās, savukārt 42% no aptaujātajiem atzinuši, ka nevar novērtēt apdrošināšanas pakalpojumu cenu izmaiņas.
Pētījums tika veikts no šī gada 10.maija līdz 15.maijam, interneta vidē aptaujājot 1014 respondentus Latvijā, 1017 cilvēkus Lietuvā un 1059 Igaunijas iedzīvotāju, vecumā no 18 līdz 65 gadiem. Pētījumā tika noskaidrots arī tas, kurus no apdrošināšanas pakalpojumiem Baltijas valstu iedzīvotāji izvēlētos vislabprātāk, kā arī noteikta iedzīvotāju uzticēšanās dažāda veida apdrošināšanas pakalpojumu sniedzējiem.
Par GfK Baltic: GfK Custom Research Baltic ir starptautisks GfK grupas uzņēmums, kura galvenās darbības sfēras ir tirgus un socioloģisko pētījuma veikšana (datu vākšana, apstrāde, analīze un konsultācijas) Latvijā, Lietuvā un Igaunijā