Muzeju nakts ietvaros apskatāms ledlauzis "Varma"

Ņemot vērā, ka šogad Muzeju nakts tēma ir jūra, Rīgas brīvostas pārvalde ir pagodināta, ka var sniegt rīdziniekiem ekskluzīvu iespēju iejusties lielākā Latvijas ledlauža Varma apkalpes lomā.

Ledlauzis gan vēl nav muzeja eksponāts, bet gluži pretēji, ir teicamā darba kārtībā un pilnvērtīgi veic savas funkcijas. Apbrīnas vērts ir fakts, ka kuģis būvēts tālajā 1968.gadā Somijā. Latvijas karogu uz kuģa pacēla 1994.gada 15.februārī, kad Satiksmes ministrija to iegādājās no Somijas Nacionālās jūrniecības pārvaldes. Ar ledlauža ienākšanu Rīgas osta būtiski palielināja ostas konkurētspēju un radīja priekšnosacījumus kravu plūsmas pieaugumam tuvākā un tālākā nākotnē. Bargākajās ziemās ledlauzis Varma no ledus ir atbrīvojis līdz pat 350 kuģu, kuri paši saviem spēkiem nav spējuši pilnvērtīgi izmantot kuģu ceļu.Ledlauzim, atšķirībā no citiem kuģiem, ir noapaļots ķīlis un īpaši jaudīgi dzinēji, kas ļauj kuģim ar inerces spēku virzīties uz ledu un to salauzt. Varma aprīkota ar četrām dzenskrūvēm (divas priekšpusē un divas aizmugurē). Priekšējās ir darinātas no īpaša sakausējuma un domātas ne tikai manevrēšanas spēju palielināšanai, bet arī ūdens "izretināšanai" zem ledus, lai varētu to vieglāk salauzt. Kuģi darbina 10 165 kW un 14 000 ZS liels dīzeļmotors, kas vidēji diennaktī iztērē 30 tonnu dīzeļdegvielas un tā ūdensizspaids (dedveits) sasniedz 4968 tonnas.

Interesentus gaidīsim 19.maijā no plkst.19:00 līdz 04:00, Kuģu piestātne MK - 4, Eksporta ielas un Muitas ielas stūrī, blakus Vanšu tiltam.

Latvijā

Latvijas Mākslas zinātnieku un kuratoru biedrība (LMZKB) un vairākas radošo nozaru organizācijas aicina noteikt viena gada moratoriju to pieminekļu pārvietošanai, kas tiek pamatota ar totalitāro režīmu slavināšanu, šajā laikā aicinot diskutēt par kultūrvides pārmaiņām.

Svarīgākais