Autoceļu uzturēšanā notikusi pāreja uz vasaras sezonas darbiem un AS "Latvijas autoceļu uzturētājs" (LAU), iestājoties tehnoloģijai atbilstošiem laika apstākļiem, ir gatavs sākt valsts autoceļu melno segumu bedrīšu masveida remontus, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja LAU pārstāve Kaija Gulbe.
Kopumā valsts autoceļu melno segumu bedrīšu remontdarbos tiks iesaistītas vairāk nekā 100 remontbrigādes visā Latvijā. Remontdarbi tiks veikti saskaņā ar pasūtīto darba apjomu un noteiktajos termiņos, norādīja Gulbe.
Vasaras sezona autoceļu uzturēšanā ilgst no 1.aprīļa līdz 31.oktobrim. Šajā laikā lielāko darba apjomu ceļu uzturētājiem veido autoceļa melnā seguma remontdarbi, bet līdztekus tiem tiek remontēti arī grants ceļu segumi, uzturētas ceļa zīmes, atjaunoti brauktuvju apzīmējumi, veikta grāvjos, nogāzēs un autoceļa joslās augošu krūmu izciršana, vākti ceļu nomaļu atkritumi un citi darbi.
Saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem uz A uzturēšanas klases valsts autoceļiem bedrīšu remonti jāveic līdz 1.jūnijam, uz B klases autoceļiem - līdz 15.jūnijam, bet uz C un D uzturēšanas klase valsts autoceļiem līdz 1.jūlijam.
LAU visā valsts teritorijā, izņemot Rīgas pilsētu, veic valsts autoceļu kompleksos uzturēšanas darbus, kā arī būvmateriālu - dolomīta šķembu, drupinātās grants un sagatavotās smilts - ražošanu.
LAU uzturamo valsts autoceļu kopgarums ir 20 167 kilometri, tai skaitā galvenie valsts autoceļi ir 1622 kilometri jeb 8% no valsts autoceļu kopējā garuma, reģionālie autoceļi - 5320 kilometri jeb 26,4%, vietējie autoceļi - 13 225 kilometri jeb 65,6%.