Sabiedriskā transporta šoferiem par radio klausīšanos būs jāmaksā

Daudziem autobusu šoferiem šī varētu būt pēdējā nedēļa, kad, stūrējot pa ielām, atļauts bezrūpīgi klausīties radio, ziņo portāls Diena.lv.

Izpildītāju un producentu tiesību sargātāji nākamnedēļ sāks informēt sabiedriskā transporta uzņēmumus par nepieciešamību iegādāties publiskā izpildījuma licences tiem transportlīdzekļiem, kuros skan mūzika.

Rīgas satiksmes (RS) pārstāvis Viktors Zaķis norādīja, ka RS nekādām licencēm uzņēmums naudu visdrīzāk neatvēlēs. Tas nozīmē, ka šoferiem, visticamāk, būs jāstrādā klusumā, jo RS licenču izplatītāji nekādas atlaides nedos. Tikpat nepielaidīga nostāja, neskatoties uz Eiropas Savienības Tiesas (EST) zobārstniecībām labvēlīgo spriedumu, Latvijā ir arī pret zobārstu kabinetiem, kuriem jāmaksā par tajos skanošo mūziku.

"Pagaidām vairāk laika veltījām taksometru kompānijām, citu sabiedrisko transportu sāksim apzināt nākamnedēļ. Runājot par taksometriem, šobrīd izsniegtas licences 129 taksometriem, procesā ir vēl 90 licences," stāsta Latvijas Izpildītāju un producentu apvienības (LaIPA) pārstāve Natālija Angelovska.

Latvijā

Gandrīz katra diena ir elektrības cenu pliķis Latvijai un visai Baltijai: pagājusī darba nedēļa, piemēram, beidzās ar 25. oktobra ektrības NordPool biržas cenu 148,82 eiro par megavatstundu pie mums, kamēr Stokholmā - 19,71 un biržas mītnes zemes Norvēģijas un tāpat Zviedrijas ziemeļos 2,95 eiro par megavatstundu, kas pavisam skandalozi, ja lūkojas no Latvijas. Savukārt no konkurētspējas viedokļa labi, ka poļiem jāmaksā ar Latvijas cenām kaut cik salīdzināmie 123,21 eiro. Tā tas gadu desmitiem gājis un tā tas turpinās arī pēc tam, kad Latvijā tika izveidota Klimata un enerģētikas ministrija (KEM). Tāpēc jautājumi ministram Kasparam Melnim, kad un kā Latvija plāno nonākt līdz tādām elektrības cenām, kas padara ražošanu un dzīvi Latvijā ļoti dārgu.

Svarīgākais