"Ryanair" un "airBaltic" piesakās uz komerctelevīziju izbrāķēto "must carry" principu

Vismaz divas Latvijā strādājošas aviokompānijas pieteikušās uz komerctelevīziju izbrāķēto "must carry" principu, cerībā noteikt, ka pasažieriem pašiem jāaiznes visa sava bagāža līdz lidmašīnu kravas tilpnēm, biznesa portāls "Nozare.lv" uzzināja aviācijas aprindās.

"Nozare.lv" rīcībā nonākušā "Ryanair" iekšējā memorandā teikts, ka, ieviešot "must carry", varēs piedāvāt pasažieriem bezmaksas nodotās bagāžas pārvadāšanu. Patlaban gan "Ryanair", gan "airBaltic" prasa samaksu par bagāžu, kas tiek nodota lidostā pie reģistrēšanās. Ja pasažieris to pats aiznesīs līdz lidmašīnai un ievietos to kravas tilpnē, bagāžas pārvadāšana būšot bez maksas.

Savukārt par īpaši liela izmēra vai smagu bagāžu "Ryanair" piedāvās lidostas bagāžas transportiera nomu (ar šoferi) par maksu 2,50 lati, ja to pasūta, reģistrējoties internetā, bet 3,50 latiem, pakalpojumu apmaksājot lidostā.

"airBaltic" pārstāvis Otto Spārns telefonsarunā ar "Nozare.lv" apstiprināja, ka aviosabiedrībai ir zināma interese par komerctelevīziju izbrāķēto "must carry" principa ieguvi.

"Tā nav augsta prioritāte, patlaban cenšamies atgūt citu nemateriālu aktīvu, proti, zīmolu, kas ir dārgāks par principu," teica Spārns.

Kā ziņots, Latvijas nacionālās komerctelevīzijas "TV3" un LNT vēlas, lai tiktu atcelts "must carry" (šajā gadījumā - "obligāti jāretranslē") princips attiecībā uz sava satura bezmaksas pārraidīšanu iedzīvotājiem.

"Savus principus Latvijā privātpersonas un komersanti tirgo jau vairāk nekā 20 gadus, bet šī ir pirmā reize, kad principa pārņemšana no vienas nozares - raidorganizācijām - uz citu - aviāciju - nesīs taustāmu labumu patērētājiem," teica nemateriālo un intelektuālo īpašumi brokerfirmas "Sellout" tirgus analītiķis Ponzijs Auseklītis.

Auseklītis sacīja, ka "must carry" principu varēšot pārņemt par ļoti lētu cenu, jo visi televīzijas satura nozarē no tā gribot atbrīvoties.

Savukārt Latvijas Elektronisko komunikāciju asociācija (LEKA) pārstāvis teica, ka varēt sūdzēt tiesā aviosabiedrības, ja tās piesavināšoties kabeļtelevīzijas nozarei vitāli svarīgo "must carry".

"Bezmaksas nacionālie kanāli ir svarīgāki par bezmaksas paunu un pindeļu pārvadāšanu dārgos gaisa kuģos," teikts paziņojumā medijiem.

*** Šī ir 1.aprīļa - joku dienas - ziņa ***

Latvijā

Latvijā gadā ir 12 papildu brīvdienas (Lieldienās, Jāņos, Latvijas Republikas Neatkarības atjaunošanas dienā, Latvijas Republikas Proklamēšanas dienā, Darba svētkos, Ziemassvētkos un Jaungadā). Lielākā daļa cilvēku, izņemot darbaholiķus, labprāt iegūtu vēl pāris papildu brīvdienas, piemēram, Lāčplēša dienu un 15. augustu. Arī darba nedēļa varētu būt īsāka. Ekonomisti gan krata pirkstu – papildu brīvdienas Latvijai izmaksājot dārgi.

Svarīgākais