Latvijas Pasts aicina klientus valsts reģionos pievērst uzmanību faktam, ka visās Latvijas vietās, kur pasta nodaļu funkcijas nodotas starpniecībā vietējiem komersantiem vai kur tos nodrošina paši uzņēmuma pastnieki, ir pieejami visi universālā pasta pakalpojuma grozā iekļautie pakalpojumi, informē Gundega Vārpa, VAS "Latvijas Pasts" Ārējo komunikāciju vadības daļas vadītāja.
Tas attiecas arī uz iekšzemes un pārrobežu pasta paku saņemšanu.
Kopš 2011.gada Latvijas Pasts atbilstoši uzņēmuma Ministru kabinetā apstiprinātajam biznesa plānam īsteno starpniecības projektu, kā rezultātā nerentablo pasta nodaļu funkcijas valsts reģionos tiek nodotas starpniecībā uzņēmuma sadarbības partneriem - vietējiem komersantiem (veikaliem, degvielas uzpildes stacijām) - vai arī tos nodrošina Latvijas Pasta pastnieki, kuri arī vislabāk pārzina vietējo iedzīvotāju pasta izmantošanas paradumus.
Latvijas Pasts atgādina, ka starpniecības nodaļās un pasta pakalpojumu sniegšanas vietās pie pastniekiem iespējams saņemt visus universālā pasta pakalpojumus. Starp tiem ir arī iekšzemes un pārrobežu paku saņemšana. Vietās, kur pasta nodaļu funkcijas nodotas starpniecībā vietējiem komersantiem, pakas pēc aicinājuma saņemšanas klients var izņemt attiecīgajā veikalā vai DUS, kur tiek sniegti pasta pakalpojumi.
Savukārt pasta pakalpojumu sniegšanas vietās, kur pasta nodaļu funkcijas nodrošina pastnieki, ir no ierastās kārtības atšķirīgs paku saņemšanas modelis. Saņemot aicinājumu par reģistrēta sūtījuma saņemšanu, iedzīvotājiem ir iespēja šo sūtījumu saņemt konkrētajā apkalpojošajā pasta nodaļā vai arī pasta pakalpojumu sniegšanas vietās pie pastnieka, par to iepriekš telefoniski informējot attiecīgo pasta nodaļu un norādot datumu, kurā klients vēlas saņemt pienākušo pasta sūtījumu. Tādējādi iedzīvotājiem tiek nodrošināta pakas saņemšana viņiem visērtākajā laikā. Par atsevišķu samaksu - 2 Ls - Latvijas Pasts sūtījumus piegādā arī tieši mājās.
Pasta pakalpojumu sniegšanas vietās iespējams saņemt vēl šādus pasta pakalpojumus: abonēt preses izdevumus, iegādāties pastmarkas, pastkartes un aploksnes, nodot nosūtīšanai adresātam vienkāršas, ierakstītas un apdrošinātas vēstules, pastkartes, bandroles, sīkpakas, pakas un citus pasta sūtījumus.
Klienti arī savā dzīvesvietā var saņemt vairākus pasta pakalpojumus: saņemt naudas pārvedumus, pensijas un pabalstus, apmaksāt komunālos un citus rēķinus, iegādāties pasta nodaļā pieejamās preces (tajā skaitā zvanu kartes, sadzīves un higiēnas preces u.c. komercpreces), abonēt preses izdevumus, nosūtīt pastkartes un vēstules, pieteikt sūtījumu piegādi mājās. Šajā gadījumā klientam jāsazinās ar apkalpojošo pastnieku vai piegādes punktu un jāpiesaka nepieciešamie pakalpojumi - pastnieks ieradīsies pie klienta mājās.
Latvijas Pasts jau informējis, ka nerentablo pasta nodaļu funkcijas starpniecībā nodotas jau 64 Latvijas vietās: 52 vietās pasta pakalpojumus nodrošina pastnieki, bet 12 vietās - vietējie komersanti. Par nerentablām uzskatāmas nodaļas, kurās izmantoto pasta pakalpojumu apjoms uz vienu konkrētās teritorijas iedzīvotāju sasniedz vien dažus santīmus mēnesī, nesedzot ne nodaļas uzturēšanas, ne darbinieku atalgojuma izmaksas un radot būtiskus zaudējumus Latvijas Pastam. Tāpēc, nododot nodaļu funkcijas starpniecībā, uzņēmums radis risinājumu, kā arī turpmāk nodrošināt universālā pasta pakalpojuma pilnu spektru visā Latvijas teritorijā.
Starpniecības tīkla izveide ir viens no Latvijas Pasta izstrādātā un Latvijas Republikas Ministru kabineta apstiprinātā biznesa plāna stratēģiskajiem uzdevumiem 2010.-2014.gadam, pakāpeniski pasta pamatpakalpojumu funkcijas nododot uzņēmuma sadarbības partneriem vietās, kur atsevišķu pasta nodaļu darbība diemžēl ir nerentabla. Savukārt, nododot šo pakalpojumu sniegšanu starpniecībā, ieguvēji ir gan iedzīvotāji, kas arī turpmāk var saņemt pasta pakalpojumus; gan Latvijas Pasts, kas tādējādi optimizē savus izdevumus; gan sadarbības partneri, kas dažādo sniegto pakalpojumu klāstu.
Citu Eiropas valstu pieredze liecina, ka starpnieku piesaiste pasta pakalpojumu nodrošināšanā ir efektīvs veids, kā optimizēt pasta operatora finanšu rādītājus. Savukārt starpniecības vietās šāds risinājums ļauj paaugstināt klientu plūsmu, tādējādi palielinot arī pasta pakalpojumu pārdošanas apjomus, kā arī pietuvināt pasta pakalpojumus klientam un viņa dzīvesvietai.