Latvijas Radio neapmierina NEPL jaunā sabiedriskā medija koncepcijas izstrāde

Pēc tikšanās ar Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes pārstāvi Gintu Grūbi, atklātā vēstulē medijiem Latvijas Radio (LR) darbinieki kategoriski iebilst pret veidu, kādā pašlaik NEPLP izstrādā un virza jauna elektroniskā sabiedriskā medija koncepciju iesniegšanai Ministru kabinetā.

"Uzskatām par nepieņemamu un labas pārvaldības principiem neatbilstošu līdzšinējo informācijas nepietiekamību par koncepcijas izstrādi un pārāk sasteigtos termiņus, kādos no Latvijas Radio tiek sagaidīti izsvērti un pamatoti attīstības modeļi. Nepieciešamība pieņemt kardinālus lēmumus par sabiedrisko raidorganizāciju reorganizēšanu tiek pamatota ar termiņiem, kādos jāsagatavo priekšlikumi finansējuma piešķiršanai atbilstoši topošajam Nacionālajam attīstības plānam. Uzskatām, ka šis arguments nevar būt izšķirošais, pieņemot tik būtiskus lēmumus," teikts vēstulē.

Sasteigta lēmuma pieņemšana rada riskus:

1. Politiskajai varai vieglāk manipulēt ar vienu mediju, apdraudot neietekmējamu saturu un viedokļu daudzveidību, tādējādi būtiski vājinot valsts demokrātijas pamatus. Turklāt vēl vairāk sašaurinās Nacionālā informatīvā telpa, notiek informācijas monopolizācija.

2.Apdraud radio kā unikāla elektroniska medija pastāvēšanu, līdz ar to apdraud arī LR zīmola izzušanu.

3. Latvijas Radio ir viens no atpazīstamākajiem Latvijas zīmoliem, kura būtiskākais elements ir informācijas uzticamība. Jaunam medijam savs zīmols jārada no jauna.

4. Veidojot vienotu mediju, nav finansiālā ieguvuma,notiek nelietderīga līdzekļu izlietošana. Šāds secinājums izriet no iepriekš veiktā Auditorkopmānijas Ernst&Young (E&Y) 2009.gada pētījuma.

Uzskatām, ka elektronisko mediju attīstības modeļi jāizvērtē vispusīgi - gan saturiski, gan ekonomiski, atvēlot tam pietiekami daudz laika, norāda Latvijas Radio.

Latvijas Radio ir stabils medijs, kas nodrošina klausītājus ar objektīvu, operatīvu un daudzveidīgu informāciju un noteiktā finansējuma ietvaros veiksmīgi pilda Sabiedrisko pasūtījumu. Auditorijas pētījumi un dati liecina, ka Latvijas Radio četri kanāli kopumā apmierina auditorijas vēlmes un prasības. Lai pilnveidotu saturu, Latvijas Radio ir nepieciešami papildus līdzekļi programmu un tehnoloģiju attīstībai. Pēc TNS Latvia 2011/2012 ziemas pētījuma datiem Latvijas Radio kopējā auditorija (reach) visā Latvijā ir turpat miljons klausītāju, tirgus daļa (share) 40%.

Jau ziņots, ka 8.martā NEPLP nolēma veidot darba grupu Ministru kabineta koncepcijas projekta Par jauna Latvijas sabiedriskā elektroniskā medija izveidi pilnveidošanai. Jaunu koncepcijas redakciju plānots sagatavot ne vēlāk kā līdz šī gada 2.aprīlim.

Latvijā

Nodokļu reformas un grūtās budžeta situācijas dēļ no nākamā gada netiks ieviestas izmaiņas pašvaldību finanšu izlīdzināšanā, intervijā aģentūrai LETA atzina viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministre Inga Bērziņa (JV).

Svarīgākais