Ventspils ventu kampaņa plūc laurus radošās izcilības festivālā "ADwards"

Ventspils ventu kampaņa saņēmusi trīs izcilākos apbalvojumus septītajā radošās izcilības festivālā „ADwards”, kurā kopumā tika iesniegti un vērtēti 233 radošās industrijas darbi. Darbu izvērtēšanu veica žūrija, kurās sastāvā darbojās ietekmīgas un starptautiski atzītas industrijas autoritātes.

Ventspils venti ieguva zelta ordeni integrēto kampaņu kategorijā, uzvarēja tautas balsojumā un ieguva festivāla Grand Prix. Ventu kampaņu īstenoja Ventspils pilsēta sadarbībā ar aģentūru „DDB Worldwide Latvia”.

Ventspils ventu kampaņas pamatā ir pilsētas unikalitāte un atšķirīgums, kas jau iepriekš bija sabiedrībā radījis viedokli par Ventspili kā valsti valstī. Pilsētai jau bija savs karogs, savs ģerbonis, sava valoda un pat sava laika zona, tāpēc likumsakarīgs bija lēmums par savas naudas – ventu – ieviešanu un savas virtuālās vēstniecības www.visitventspils.com izveidi.

„Būt atšķirīgam un domāt radoši ir liels izaicinājums. Vienlaikus tas prasa arī lielu nervu spēku pretoties vispārpieņemtajiem stereotipiem, kas atbalsta tikai tradicionālus un vienveidīgus risinājumus, kur katrs atšķirīgais ir vai nu traks vai slims. Ventspils ventu ideja arī parādīja to, cik politiķi un ierēdņi mūsu valstī spēj būt radoši savā domāšanā un iztēles bagāti savā darbībā. Šo atzinību īpaši augstu vērtēju, jo uzskatu, ka tā ir radošas publiskās pārvaldes uzvara pār vispārpieņemtās politikas garlaicīgo dabu. Vienlaikus izsaku pateicību kampaņas dalībniekiem Latvijas Bankas prezidentam Ilmāram Rimšēvicam, finanšu ministram Andrim Vilkam, bet jo īpaši eksprezidentam Valdim Zatleram par pelēkā fona nodrošinājumu šajā kampaņā,” – saka Ventspils domes priekšsēdētājs Aivars Lembergs.

Ventu ieviešana izraisīja plašu rezonansi gan Latvijā, gan ārvalstīs – iespēju iegūt dāvanā 300 ventus kampaņas pirmajā periodā izmantoja 27 tūkstoši cilvēku no 18 valstīm. Ventu tālākie saņēmēji bija ceļotāji no Filipīnām, ASV un Ķīnas. No 2011.gada decembra ventus iespējams nopelnīt, reģistrējoties un izpildot dažādus uzdevumus Ventspils virtuālajā vēstniecībā www.visitventspils.com .

Šobrīd ar ventiem iespējams norēķināties jau 48 vietās – galvenokārt aktīvās atpūtas un izklaides vietās, tūrisma objektos un kafejnīcās. Vietējo naudu pieņem arī daži skaistumkopšanas saloni, frizētavas un pat degvielas uzpildes stacijas. Apgrozībā atrodas turpat 9 miljoni ventu. Interese par tiem aizvien ir visā Latvijā un arī aiz valsts robežām.

Ventspils virtuālo vēstniecību www.visitventspils.com , kurā pirms došanās uz Ventspili iespējams iepazīties ar tūristiem noderīgu informāciju septiņās valodās, kā arī nopelnīt ventus izklaidei Ventspilī, izmanto galvenokārt jaunieši un ģimenes ar bērniem.

Ventspils neplāno apstāties pie sasniegtā, tāpēc, gaidot šī gada vasaras tūrisma sezonu, ir plānots pilnībā pabeigt Livonijas ordeņa pils renovāciju un izvietot jaunu ekspozīciju. Savukārt Piejūras brīvdabas muzeja ekspozīciju papildinās Lielirbes baptistu lūgšanu nams, turpināsies veloceliņu izbūve, un to kopgarums šī gada beigās sasniegs jau 34 km. Lielākais šīs vasaras notikums Ventspilī būs Govju parāde 2012, kuras ietvaros no 30.jūnija līdz pat tūrisma sezonas beigām Ventspils ielās un skvēros būs apskatāmas 24 Latvijā un ārvalstīs pazīstamu mākslinieku apgleznotas gotiņas.

Latvijā

Dāvanas Ziemassvētkos saņem pārliecinoši lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju – 81 %, liecina “Eco Baltia vide” un “Latvijas Zaļā punkta” aptauja*. Kaut arī 86 % kā galveno kritēriju dāvanu izvēlē min dāvanas piemērotību tās saņēmējam, gandrīz puse – 45 % – no visiem dāvanu saņēmējiem, viņuprāt, saņem nelietderīgas un sev nepiemērotas dāvanas, kuras tiek atdotas ģimenes locekļiem vai draugiem, pārdāvinātas tālāk vai noliktas plauktā, kur tās krāj putekļus. Lai nevajadzīgajām dāvanām dotu otro iespēju, arī šogad “Eco Baltia vide” trīs Latvijas pilsētās uzstādīs dāvanu maiņas skapjus, kas darbosies no 18. decembra līdz 13. janvārim.

Svarīgākais