Lidostā Rīga jauna tarifu politika

No 1. novembra stājas spēkā jauna VAS „Starptautiskā lidosta „Rīga”” tarifu politika.

Grozījumi Ministru kabineta noteikumos paredz skaidrāku pakalpojumu saturu, samazinātas pakalpojumu maksas, grozījumus apjoma atlaižu sistēmā un skaidrāku norēķinu kārtību.

„Sākot ar 1. novembri iezīmējas jauns cikls starptautiskās lidostas „Rīga” attīstībā, kas noslēdz iepriekšējo piecu gadu attīstības posmu - stājas spēkā jaunie lidostas tarifi. Līdzšinējā tarifu politika bija precīzs un veiksmīgs instruments, lai sasniegtu mērķi – būtiski kāpinātu pasažieru skaitu, piesaistītu jaunas lidsabiedrības un kļūtu par gaisa satiksmes centru Baltijas reģionā. Šie mērķi ir sasniegti! Piecu gadu laikā mums ir izdevies pasažieru skaitu palielināt četras reizes, šogad sasniedzot četrus miljonus.

Jaunajā attīstības posmā mūsu mērķis ir kļūt par vienu no vadošajām transfēra lidostām Ziemeļeiropas reģionā. Jaunie lidostas tarifi būs viens no svarīgākajiem instrumentiem, lai uz šo mērķi virzītos. Būtiski, ka pat vienkāršākie salīdzinājumi apliecina to, ka tarifu politikas ziņā starptautiskā lidosta „Rīga” šobrīd ir pievilcīgākā lidosta starp Eiropas galvaspilsētu lidostām. Ja lidsabiedrībām ir jāsalīdzina lidostu izmaksas Baltijas un Ziemeļeiropas reģionā, tad šī starpība ir no trim līdz pat piecām reizēm starptautiskajai lidostai „Rīga” par labu. Jau tagad lidsabiedrības jaunos tarifus uztver ar lielu interesi,” norāda VAS „Starptautiskā lidosta „Rīga”” valdes priekšsēdētājs Krišjānis Peters.

Darbu pie jaunas tarifu politikas starptautiskā lidosta „Rīga” sākusi jau 2008. gada rudenī. Saskaņā ar ES direktīvu, dalībvalstīm ir jāsaskaņo vietējie tarifu politikas noteikumi. Šā gada maijā grozījumus Ministru kabineta noteikumos apstiprināja valdībā.

Strādājot pie jauno tarifu sagatavošanas, starptautiskā lidosta „Rīga” par prioritāru virzienu noteikusi lidsabiedrību, reisu un pasažieru skaita pieaugumu un uz attīstību vērstu konkurenci laikā, kad pasaules aviācijas nozare piedzīvo būtisku lejupslīdi.

MK noteikumi nr. 991 „Kārtība, kā nosakāma maksa par aeronavigācijas un valsts akciju sabiedrības „Starptautiskā lidosta „Rīga”” pakalpojumiem, un maksas sadales kārtība” paredz šādas būtiskākās pārmaiņas:

no līdzšinējiem 8,12 eiro uz 2,05 eiro samazinās civilās aviācijas bāzes pakalpojumu maksas;

noteikta pasažieru servisa maksa 2,18 latu apmērā par katru izlidojošo pasažieri;

atteikšanās no apjoma atlaidēm, kas tika ieviestas 2004. gadā un varēja sasniegt maksimālo atlaidi līdz pat 80 procentiem. Līdzšinējā lidostas nodeva bija 12,18 eiro par katru pasažieri;

noteikta jauna tranzīta un transfēra pasažieru nodeva 0,70 latu apmērā par katru pasažieri;

Jaunās maksas sistēmas darbības laiks noteikts no 2009. gada 1. novembra līdz 2010. gada 31. decembrim.

Jaunos tarifus paredzēts saglabāt tik ilgi, kamēr globālajā aviācijas tirgū būs lejupslīde, un no jauna tos plānots pārskatīt nākamā gada vasarā.

Starptautiskās lidostas „Rīga” jaunie tarifi rada labvēlīgus apstākļus gan tradicionālo, gan zemo izmaksu lidsabiedrību biznesa attīstībai lidostā. Tas sekmēs konkurenci, veicinot ne tikai starptautiskās lidostas „Rīga”, bet arī valsts tautsaimniecības attīstību, un nostiprinās lidostas pozīcijas starptautiskajā aviopārvadājumu tirgū, norāda VAS Starptautiskā lidosta “Rīga” preses sekretārs Mārtiņš Langrāts.

Starptautiskā lidosta „Rīga” ir lielākais avio satiksmes mezgls Baltijas valstīs. Šā gada deviņos mēnešos starptautisko lidostu „Rīga” izmantojuši 3066326 pasažieri, kas ir par 9,6 procentiem vairāk nekā 2008. gada deviņos mēnešos. No starptautiskās lidostas „Rīga” ir 69 tieši galamērķi, savukārt 2009./2010. gada ziemas periodā ir 61 tiešais galamērķis, ko nodrošina 12 lidsabiedrības.

Latvijā

Latvijā par 4% pieauguši izdevumi sociālajai aizsardzībai, 2023. gadā jau sasniedzot septiņus miljardus eiro. Tajā pašā laikā lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju nevar atļauties nodrošināt vismaz vienu no 13 pamatnepieciešamībām, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) provizoriskie dati.

Svarīgākais