Sākot ar 2012.gada 1.februāri, pasta pakalpojumus iedzīvotājiem vēl 17 vietās visā Latvijā nodrošinās Latvijas Pasta pastnieki, kam ir pieredze šo pakalpojumu sniegšanā un kas vislabāk pārzina vietējo iedzīvotāju pasta pakalpojumu izmantošanas paradumus. Līdz ar to jau kopumā 38 Latvijas vietās pasta pakalpojumus nodrošinās pastnieki.
Visās 17 vietās pastnieki universālo pasta pakalpojumu nodrošinās piecas darba dienas nedēļā, un katru darbdienu pasta pakalpojumi būs pieejami vienu stundu. Tādējādi ik darba dienu noteiktā laikā iedzīvotājiem būs iespēja saņemt un noformēt kvalitatīvus pasta pakalpojumus.
Pie pastnieka klienti varēs saņemt visus tradicionālos pasta pakalpojumus un atsevišķus papildu pakalpojumus: nosūtīt un saņemt iekšzemes un pārrobežu korespondenci (vēstules, bandroles, sīkpakas, pakas u.c.), apmaksāt komunālos un citus rēķinus (Latvenergo, Latvijas gāze, Lattelecom, LMT, Tele2, Bite), veikt iemaksu PNS kontā vai uz kontu kredītiestādē, abonēt presi, iegādāties pastmarkas un komercpreces.
Saņemot aicinājumu par reģistrēta sūtījuma saņemšanu, iedzīvotājiem, kuru apkalpes teritorijā pasta pakalpojumus sniegs Latvijas Pasta pastnieks, ir iespēja šo sūtījumu saņemt vai nu konkrētajā apkalpojošajā pasta nodaļā, vai arī pasta pakalpojumu sniegšanas vietās pie pastnieka, par to iepriekš telefoniski informējot attiecīgo piegādes punktu.
Latvijas Pasts atgādina, ka klienti arī savā dzīvesvietā var saņemt vairākus pasta pakalpojumus: saņemt naudas pārvedumus, pensijas un pabalstus, apmaksāt komunālos un citus rēķinus, iegādāties pasta nodaļā pieejamās preces (tajā skaitā zvanu kartes, sadzīves un higiēnas preces u.c. komercpreces), abonēt preses izdevumus, nosūtīt pastkartes un vēstules, pieteikt sūtījumu piegādi mājās. Šajā gadījumā klientam jāsazinās ar apkalpojošo pastnieku vai piegādes punktu un jāpiesaka nepieciešamie pakalpojumi - pastnieks ieradīsies pie klienta mājās.
Patlaban jau 31 Latvijas vietā, kur pasta nodaļu darbība mazapdzīvotības un attiecīgi - pasta pakalpojumu izmantošanas zemās intensitātes dēļ ir nerentabla, pasta pamatpakalpojumu sniegšanas funkcijas Latvijas Pasts ir nodevis saviem sadarbības partneriem: 21 Latvijas pagastā tos nodrošina pastnieks, savukārt Daukstēs (Gulbenes novads), Ģikšos un Ieriķos (abi - Amatas novads), Īlē un Ukros (abi - Auces novads), Kantiniekos (Rēzeknes novads), Rencēnos (Burtnieku novads), Taureskalnā un Vīksnā (abi - Balvu novads) un Gramzdā (Priekules novads) - vietējie komersanti.
Starpniecības tīkla izveide ir viens no Latvijas Pasta izstrādātā un Latvijas Republikas Ministru kabineta apstiprinātā biznesa plāna stratēģiskajiem uzdevumiem 2010. - 2014.gadam, pakāpeniski pasta pamatpakalpojumu funkcijas nododot uzņēmuma sadarbības partneriem vietās, kur atsevišķu pasta nodaļu darbība diemžēl ir nerentabla. Savukārt, nododot šo pakalpojumu sniegšanu sadarbības partnerim, ieguvēji ir gan iedzīvotāji, kas arī turpmāk var saņemt pasta pakalpojumus, turklāt daudz izdevīgākā laikā; gan Latvijas Pasts, kas tādējādi optimizē savus izdevumus; gan sadarbības partneri, kas dažādo sniegto pakalpojumu klāstu.
Citu Eiropas valstu pieredze liecina, ka starpnieku piesaiste pasta pakalpojumu nodrošināšanā ir efektīvs veids, kā optimizēt pasta operatora finanšu rādītājus. Savukārt starpniecības vietās šāds risinājums ļauj paaugstināt klientu plūsmu, tādējādi palielinot arī pasta pakalpojumu pārdošanas apjomus, kā arī pietuvināt pasta pakalpojumus klientam un viņa dzīvesvietai.