Latvijas pasts izdevis unikālā pastmarku dizaina konkursā izvēlēto pastmarku

© publicitātes foto

Šonedēļ, 27.janvārī, notiks pirmās dienas zīmogošana un prezentācijas pasākums Latvijas Pasta pirmoreiz Latvijas vēsturē organizētajā unikālajā pastmarku dizaina konkursā uzvarējušajai pastmarkai- Vieta, kur rodas stāsti.

Gan zīmogošana, gan prezentācija notiks vietā, kas attēlota sabiedrības balsojumā uzvarējušajā pastmarkā, – Vērmanes dārzā izvietotā restorāna Bibliotēka koku ieskautajā ēkā Tērbatas ielā 2, Rīgā.

Evitas Eidintas veidotā pastmarka- Vieta, kur rodas stāsti, kas uzvarēja sabiedrības balsojumā sociālajos tīklos internetā, ir nodrukāta 500000 eksemplāru tirāžā ar nominālvērtību 0,35 Ls. Jaunās pastmarkas pirmās dienas zīmogošana Bibliotēkas ēkā, Tērbatas ielā 2, notiks 27.janvārī no plkst. 9 līdz 19, savukārt pastmarkas prezentācijas pasākums ar Satiksmes ministrijas, Latvijas Pasta, Bibliotēkas un Latvijas Filatēlistu savienības pārstāvju piedalīšanos – plkst. 11.

Popularizējot Latvijas Pasta darbību un vienu no pasaulē pazīstamākajiem pasta simboliem – pastmarku –, Latvijas Pasts pastmarkas tapšanas procesā, izmantojot sociālo tīklu komunikācijas iespējas, 2011.gada oktobrī iesaistīja maksimāli plašu sabiedrības daļu. Sākotnēji konkursā tika iesniegti 412 pastmarku dizaina darbi, kuru autori bija gan fiziskas, gan juridiskas personas, un no tiem konkursa nolikumam atbilda un mājaslapā www.jaunapastmarka.lv tika publicētas 343 dizaina idejas. Filatēlijas ekspertu, reklāmas speciālistu un grafisko dizaineru izveidotā žūrija balsošanai izvirzīja 30 potenciālo jauno pastmarku paraugus, par kuriem divas nedēļas, izmantojot twitter, draugiem vai facebook kontu, varēja balsot jebkurš interesents.

Kopumā Latvijas Pasta konkursā par saviem pastmarku dizaina favorītiem tika nodotas 4503 balsis. Vieta, kur rodas stāsti ir pastmarka, kurā attēlotas Vērmanes dārza lauvas un to tuvumā esošā restorāna Bibliotēka koku ieskautā ēka. Šis pastmarkas dizains balsojumā saņēma 752 balsis.

Cīņa starp šo pastmarkas dizainu un tuvāko sekotāju – Leduspuķi – bija ļoti sīva un īpaši aktivizējās balsošanas pēdējās dienās, kad internetā parādījās gan Leduspuķi atbalstošs video, gan atsevišķās radiostacijās – aicinājums balsot tieši par Vietu, kur rodas stāsti. Rezultātā Leduspuķe ar 683 balsīm ieņēma godpilno otro vietu, savukārt trešajā vietā ar 595 balsīm ierindojies Hipster-ezis, kura balsotāju loks arī bija viens no aktīvākajiem.

Ceturto vietu ar 431 balsi ieņem pastmarkas dizains Gailis. Tālāko sekotāju balsu skaits jau ir būtiski zemāks: Valodas – 284 balsis, Es mīlu Latviju! – 204 balsis, Garšīgā Latvija – 195 balsis, Kuldīga – 169 balsis, Inspiring Riga – 169 balsis, Putns – 108 balsis.

Konkursa balsotāju aktivitāte apliecināja, ka pastmarka, neskatoties uz moderno tehnoloģiju klātbūtni ikdienas komunikācijā, ir ļoti svarīga valsts vizītkartes sastāvdaļa, par kuras vēlamo dizainu ir viedoklis lielai sabiedrības daļai, tāpēc Latvijas Pasts noteikti apsver iespēju šādus konkursus rīkot arī 2012.gadā.

Latvijas Pasts ik gadu izdod vidēji 12–16 jaunu pastmarku sēriju, kuru kopējā tirāža sasniedz pat 17 miljonus eksemplāru, uz vēstulēm un citiem korespondences sūtījumiem tālāk apceļojot visu pasauli. Pastmarku tematiku katram gadam nosaka speciāli izveidotā Pastmarku emisijas komisija. Taču, lai radītu pastmarku, kuras veidošanā piedalītos maksimāli daudz Latvijas iedzīvotāju, Latvijas Pasts piedāvāja līdz šim nebijušu iespēju, aicinot savu pastmarkas dizaina projektu iesūtīt ikvienam interesentam.

Svarīgākais