''Swedbank'': Kredītu kavējumu kļūst mazāk

Kā rāda "Swedbank" dati, pārliecinoši lielākā daļa restrukturizēto kredītu klientu (84%) ir apmierināti ar kopīgi atrasto risinājumu. Izplatītākais risinājums, kas pielietots, lai atrisinātu kredītapmaksas grūtības 90% gadījumu bijusi kredīta apmaksas termiņa pagarināšana (visbiežāk piemērota kopā ar citu risinājumu).

Vēl vairāk nekā pusei (51%) kredītņēmēju kredītapmaksas problēmas risināt palīdzējusi Swedbank Grupā izsniegto īstermiņa saistību pievienošana ilgtermiņa saistībām, informē "Swedbank" sabiedrisko attiecību vadītājs Ivars Svilāns.

17.7% gadījumu atrisināt kredītapmaksas grūtības "Swedbank" klientiem palīdzējusi maksājuma atlikšana uz laiku. Vēl kā risinājumi izmantoti arī kredīta brīvdienas jeb pamatsummas atlikšana (izmantots 8.2% restrukturizētajiem hipotekārajiem kredītiem), aizdevuma likmes veida maiņa (izmantots 5.2% restrukturizētajiem hipotekārajiem kredītiem), kā arī aizdevuma valūtas maiņa (izmantots 5.2% restrukturizētajiem hipotekārajiem kredītiem).

"Grūtībās nonākušo kredītņēmēju, kurš atliek problēmu risināšanu, varētu salīdzināt ar cilvēku, kurš ir saslimis, taču vizīti pie ārsta atliek. Jebkurā dzīves situācijā, kad saskaramies ar problēmām, risinājums jāmeklē uzreiz - atlikšana tikai attālina no jautājuma atrisināšanas un to sarežģī. Tāpat jāpatur prātā, ka vēlme saglabāt savu statusu šādā brīdī ir neracionāla - ziedojam pārāk daudz no ilgtermiņa pozīcijām īstermiņa ieguvumiem," saka LU Psiholoģijas nodaļas profesors Ivars Austers.

Kā rāda "Latvijas Bankas" dati 79.8% kredītņēmējiem nav problēmu ar kredīta atmaksu - viņi spēj pildīt savas saistības regulāri un laikus. Lielāko daļu no uzņemtajām saistībām veido kredīti, kas savulaik ņemti patēriņa preču iegādei (45.2% no visām kredītsaistībām). Tam seko 35.1% norēķinu karšu kredīti, 6.8% hipotekārie kredīti mājokļu iegādei un 6% finanšu līzingi.