Glābējiem ikviena pārgalvīga sadzīves alpīnista nocelšana no Vanšu tilta izmaksā 104 latus stundā. Rīgas mērs Nils Ušakovs (SC) vakar uzdevis Satiksmes departamenta direktoram līdz 11. novembrim izstrādāt un iesniegt priekšlikumus, lai novērstu iespēju rāpaļāt pa tilta vantīm.
Te nu vietā atcerēties, ka jau 2003. gadā tika izstrādāti pat vairāki ierosinājumi. To pēc Rīgas domes Satiksmes departamenta lūguma izdarīja tiltu uzturēšanas uzņēmums SIA Rīgas tilti, proti, notīt katru vanšu kūli ar cinkotu metāla dzeloņloksni trīs metru augstumā pa vanti, sākot trīs metru augstumā no brauktuves; notīt katru vanšu grupu ar tentu un tā augšpusē piekniedēt dzeloņloksni. Kā tolaik norādīja Rīgas tilti, materiāls veidos buras efektu, kas var ierosināt neprognozējamas vanšu svārstības un daļēji aizsegs skatu uz Daugavu. 2003. gada nogalē šos priekšlikumus izskatīja domes Satiksmes un transporta lietu komiteja un vienbalsīgi pieņēma lēmumu: "Neveikt darbības Vanšu tilta vanšu norobežošanai un aizsardzībai pret uzkāpšanu," – atgādina Satiksmes departamenta Komunikācijas nodaļas vadītāja Ieva Prauliņa. Arī 2004. gadā deputāti lēma līdzīgi, pamatojot, ka šādi gadījumi notiek tikai aptuveni reizi gadā un tērēt līdzekļus neesot lietderīgi. Strīdīga nostāja, jo, piemēram, otrdien Vanšu tiltā uzkāpušais jaunietis satiksmi aizkavēja, sākot no pulksten 14.30, daudzu stundu garumā. Pilsētas centrā radās neiedomājami sastrēgumi, pāri tiltam netika laisti cilvēki. Autovadītājs Armands otrdienas pēcpusdienā ceļu no VEF tilta līdz Pārdaugavai mērojis divarpus stundas.
"Atgādinām, ka atbilstoši Ceļu satiksmes noteikumiem gājēji nedrīkst šķērsot Vanšu tilta brauktuvi. Gan gājēju ietves, gan Vanšu tilta sadalošā josla ir norobežota ar drošības barjerām," pie cilvēku sirdsapziņas apelē I. Prauliņa. Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta Preses un sabiedrisko attiecību nodaļas priekšniece Inga Vetere nopūšas vien: "Nevar jau norobežot ikvienu objektu." Tomēr Pēterbaznīcai aizsargrežģis tika uzlikts, lai pašnāvnieki nemestos lejā no gandrīz 400 metru augstuma. Toties Vanšu tilts netiek apsargāts, lai laikus varētu pamanīt, kas uz tā notiek. Ceļu satiksmes drošības padomes loceklis Juris Zvirbulis uzskata, ka norobežojumiem jābūt: "Nav pieņemami, ka pilsētā tik ilgi paralizē satiksmi. Domāju, ka glābšanas dienestiem vajadzēja būt plānam, kā rīkoties. Nevar būt tā, ka pacēlājs nevar atbraukt entās stundas vai arī tas ir par īsu." I. Vetere oponē, ka glābējiem pieredze esot un īpašs plāns neesot vajadzīgs. Diemžēl pacēlājs ir tik garš, cik ir.