Lai precizētu jautājumus par izdienas pensijas reģistrēšanu, valdība šodien veica grozījumus noteikumos par kārtību, kādā izsniedzama algas nodokļu grāmatiņa.
Algas grāmatiņu izsniedz un tās izgatavošanu un uzskaiti nodrošina Valsts ieņēmumu dienests.
Finanšu ministrijas sagatavotie noteikumi paredz, ka turpmāk nodokļu maksātājam, kuram ir piešķirta izdienas pensija, grāmatiņā atzīmi par pensiju piešķiršanu izdarīs Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra, bet gadījumos, kad izdienas pensija piešķirta atbilstoši Militārpersonu izdienas pensiju likumam, Aizsardzības ministrija. Savukārt, ja izdienas pensija piešķirta atbilstoši Satversmes aizsardzības biroja amatpersonu izdienas pensiju likumam, tad nodokļu grāmatiņā atzīmi par pensiju piešķiršanu veiks Satversmes aizsardzības birojs.
Ja ir notikušas izmaiņas nodokļa maksātāja tiesībās uz neapliekamo minimumu un nodokļa atvieglojumiem, nodokļa maksātājs par minētajām izmaiņām būs iesniedz Valsts ieņēmumu dienestam attiecīgu paziņojumu. Gadījumos, ja paziņojums tiks iesniegts elektroniski, tam jābūt apliecinātam ar drošu elektronisko parakstu vai, izmantojot Valsts ieņēmumu dienesta Elektroniskās deklarēšanas sistēmas autorizācijas kodu, paziņojumam pievienojot apliecinošo dokumentu elektroniskās kopijas.
Ja persona ir zaudējusi tiesības uz pensiju un grāmatiņa atrodas Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūrā, Aizsardzības ministrijā vai Satversmes aizsardzības birojā, tad viena no minētajām institūcijām grāmatiņā norādīs datumu, ar kuru persona ir zaudējusi tiesības uz konkrēto pensiju, un grāmatiņu ar attiecīgu atzīmi pēc nodokļa maksātāja pieprasījuma izsniedz nodokļa maksātājam, paredz normatīvs.
Noteikumi arī paredz, ka gadījumos, ja grāmatiņa atrodas pie darba devēja un nodokļa maksātājam rodas tiesības uz papildu atvieglojumu saistībā ar invaliditātes piešķiršanu vai invaliditātes termiņa pagarināšanu, tad maksātājs uzrāda invaliditāti apliecinošu dokumentu darba devējam, kurš izdara attiecīgo ierakstu grāmatiņā.
Tāpat turpmāk nodokļa maksātājam, kas veic saimniecisko darbību un nav darba attiecībās ar darba devēju, grāmatiņa nebūs jāiesniedz Valsts ieņēmumu dienestā, jo Valsts ieņēmumu dienests nodrošinās, ka nodokļa maksātājam netiks piemērots iedzīvotāju ienākuma nodokļa neapliekamais minimums saimnieciskās darbības ienākumam un algota darba ienākumam vienlaicīgi.
Noteikumi arī paredz, ka turpmāk, beidzoties darba attiecībām saskaņā ar darbinieka nāvi, darba devējs (gan fiziskā, gan juridiskā persona) grāmatiņu glabā darba devēja arhīvā, ievērojot termiņu, kāds noteikts likumā "Par grāmatvedību".
Savukārt gadījumos, ja mikrouzņēmuma darbinieks ir darba attiecībās ar vairākiem mikrouzņēmumu nodokļa maksātājiem, grāmatiņu iesniedz vienā no mikrouzņēmumiem un rakstveidā informē pārējos mikrouzņēmumus par grāmatiņas iesniegšanu konkrētajā mikrouzņēmumā, paredz normatīvs.