Eksperti: dzelzceļš ir drošākais transporta veids

Vilciens visā Eiropā ir starp drošākajiem transportlīdzekļiem. Tā, analizējot Eiropas valstu statistikas rādītājus laika posmā no 2004. – 2009.gadam, secinājusi Vācijas Dzelzceļu apvienība Allianz pro Schiene pērnā gada nogalē publicētajā pētījumā.

Letāli negadījumi, kuros iesaistīts vilciens, notiek 70 reizes retāk, nekā tos izraisa, vai tajos iekļūst automašīnas. Tādēļ dzelzceļš ir ne vien videi draudzīgāks un mierīgāks ceļošanas līdzeklis, bet arī – ievērojami drošāks, gan pasažieriem, gan gājējiem, kuri atrodas sliežu tuvumā. Dažās Eiropas valstīs piecu gadu laikā, kamēr tika veikts Vācijas dzelzceļa apvienības pētījums, nebija reģistrēts neviens dzelzceļa negadījums – Īrija, Luksemburga, Šveice un Nīderlande.

Latvijā aizvadītā gada vienpadsmit mēnešos automobiļu avārijās ievainojumus guvuši 3 855 cilvēki, bet bojā gājuši 155, kamēr šajā pat laika posmā dzelzceļa negadījumos ievainoti 15, bojā gājuši – 17.

Eiropā vidēji tiek reģistrēti 4,2 auto avārijās bojā gājušie uz miljons nobrauktiem auto kilometriem, savukārt dzelzceļa negadījumos bojā gājušo skaits ir 0,23.

Latvijai pagaidām ir vieni no augstākajiem rādītājiem automobiļu negadījumu skaita ziņā – 10,47 autoavārijās bojā gājušie uz katriem miljons nobrauktajiem kilometriem. Tomēr dzelzceļa negadījumos mirušie – 0,21 uz katriem miljons nobrauktajiem kilometriem, ļauj secināt, ka mums izdodas pasargāt mazliet vairāk dzīvību, nekā vidēji Eiropā.

Latvijā

Rīgas Stradiņa universitāte (RSU) aicina ikvienu dalīties ar saviem unikālajiem pieredzes stāstiem par Latvijas mežiem, sēņošanu un ogošanu, iesaistoties projektā "Savvaļas stāsti." Šī iniciatīva veltīta Latvijas dabas, kultūras un identitātes mantojuma dokumentēšanai un saglabāšanai, informē RSU.

Svarīgākais