Ventspils ostas bojas kļūst modernākas

Gada izskaņā noslēdzas ERAF līdzfinansētais projekts „Transporta un ostu komunikāciju sistēmu attīstība” (Trans-Port), kura ietvaros tika strādāts arī pie Ventspils ostas komunikāciju sistēmas pilnveidošanas. Projekta rezultātā daļa navigācijas boju Ventspils ostā un piegulošajos ūdeņos tiek aprīkotas ar automātiskās identifikācijas sistēmu (AIS).

Ventspilī ar jaunākās paaudzes AIS tiek aprīkotas četras visattālākās navigācijas bojas, kas brīdina kuģus par bīstamajiem sēkļiem. Jaunais aprīkojums tiks uzstādīts arī uz divām pieņemšanas navigācijas bojām un uz bojas, kas paredzēta avarējušo kuģu vraku vietu apzīmēšanai. Gan kuģi, gan ostas Kuģošanas atbalsta dienests no bojas saņems informāciju par tās atrašanās vietu un tehnisko stāvokli. Tādējādi ar sistēmas palīdzību ostas speciālisti turpmāk varēs viegli kontrolēt iespējamo boju nobīdi vai bojājumu. AIS ir uzstādīta arī uz Ventspils brīvostas hidrogrāfiskā kuģa „Kapteinis Orle”, kas, uztverot boju informāciju, spēs tās izsekot un nepieciešamības gadījumā operatīvi novērst to trūkumus.

Saskaņā ar iepirkuma konkursa rezultātiem sistēmas piegādi veica Somijas uzņēmums Sabik Oy. Šobrīd Brīvostas pārvalde ir saņēmusi visu aprīkojumu un pabeigusi testēšanas darbus, uz navigācijas bojām to uzstādīs pakāpeniski, mainot signālgaismu bateriju vai citu aprīkojumu.

Pēc nedēļas, 27.decembrī, Ventspils brīvostas pārstāvji dosies uz Trans-Port projekta noslēguma konferenci Liepājā, kur tiksies ar pārējiem dalībniekiem un projektā iesaistītajiem un informēs par projekta aktivitātēm un rezultātiem Ventspils ostā.

Projekts tika uzsākts 2010.gada 1.oktobrī. Trans-Port tiek realizēts ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) līdzfinansējumu Latvijas–Lietuvas pārrobežu sadarbības programmas 2007.–2013.gadam ietvaros. Partneri no Latvijas puses ir Kurzemes Plānošanas reģions (vadošais partneris), Zemgales Plānošanas reģions, Latgales Plānošanas reģions, Saldus novada dome, Liepājas osta un Ventspils brīvosta. Partneri no Lietuvas puses - Siauliai reģiona attīstības aģentūra, Mazeikiai rajona pašvaldība un Klaipēdas osta.

Kopējais projekta budžets ir 763 491 EUR, t.sk. infrastruktūras izveidei 460 100 EUR jeb 60% no kopējā budžeta. Programmas līdzfinansējums ir 85%.

Latvijā

Kāpēc Latvijā joprojām ir padomju režīmu un Krieviju slavinoši ielu nosaukumi? Šādu jautājumu uzdod Publiskās atmiņas centrs. Tā vēsturnieki uzsver, ka jau teju trīs gadus aicina pašvaldības pārdēvēt ielas, taču to izdarījušas vien dažas. Turklāt trīs Latvijas pilsētās joprojām ir Maskavas iela, un, kā noskaidroja 360TV ziņas “Ziņneši”, divās pavisam noteikti uz palikšanu.