Latvijas reklāmas praksē nav tā dēvētajai viltus meteorīta lietai identisku precedentu, taču līdzīgi gadījumi ir traktēti kā reklāmas profesionāļu ētikas pārkāpums, biznesa informācijas portālam "Nozare.lv" pastāstīja Latvijas Reklāmas asociācijas prezidents, "MMS Communications Latvia" direktors Ģirts Ozols.
"Raugoties reklāmas nozares cilvēka acīm, jāatzīst, ka ideja bija laba, bet realizācija vairs ne tik laba - ja tāds "joks" tika īstenots, tad tā veidotāji nedrīkstēja tik ilgi vilkt garumā ar patiesības atklāšanu, jo viss "joks" jau paspēja pārvērsties sabiedrības maldināšanā ar visām izrietošajām sekām," uzsvēra Ozols.
Ozols uzskata, ka cilvēki tika apzināti maldināti un daļā sabiedrības tas radīja nedrošību. "Latvijas reklāmas praksē nav identisku gadījumu, taču līdzīgi gadījumi ir traktēti kā reklāmas profesionāļu ētikas pārkāpums," norādīja Ozols.
Asociācijas prezidents arī piebilda, ka viltus meteorīta gadījums tiks vērtēts Latvijas Reklāmas asociācijas sēdē.
Kā ziņots, svētdien vakarā Mazsalacas novadā it kā nokritušais meteorīts pirmdien izpelnījās plašu rezonansi Latvijas un pasaules medijos. Par Latvijas "meteorītu" ziņoja gan tuvo kaimiņvalstu, gan tālu aizokeāna valstu mediji, norādot, ka "mazā Latvijas pilsēta Mazsalaca vienas nakts laikā kļuvusi par sensacionāli slavenu".
Jau pirmdien dienas laikā zinātnieki pauda šaubas, ka Mazsalacā nokritis meteorīts, un izteica pieņēmumu, ka tas ir cilvēku roku darbs. Vakarā to apstiprināja telekomunikāciju operators "Tele2", atzīstot, ka tas bijis sakaru operatora organizēts inscenējums, kura mērķis bija iedvesmot Latvijas sabiedrību.
Tikmēr Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestā informēja, ka tas ar iesniegumu vērsīsies Valsts policijā, lūdzot sākt kriminālprocesu pret "Tele2" par dienesta ļaunprātīgu izmantošanu saistībā ar nepamatotu izsaukumu uz "meteorīta" nokrišanas vietu.