Dobeles ceļu policijas jau turpat divus mēnešus ātruma pārkāpējus ķēruši ar radaru, kam nebija veikta ikgadējā tehniskā apskate. Tas nozīmē – ar šādu radaru uzliktie sodi nav likumīgi un šoferi var atprasīt valstij samaksāto. Kopumā ar nepārbaudīto radaru divu mēnešu laikā noķerti 96 šoferi, ziņo Nekā Personīga.
Par notikušo Nekā Personīga informēja kāds skatītājs Uldis Freidenfelds. Pēc profesijas advokāts, viņš 10.jūlija vakarā ar draugiem no Liepājas brauca uz Rīgu. Pusceļā, apdzīvotā vietā Biksti, Uldi noķēra policija. Policistu mašīnā uzstādītais radars rādījis, ka Uldis brauca ar 84 kilometriem stundā. Advokāts sodam nepiekrita, jo viņam pa priekšu braukusi cita vieglā automašīna, bet pretī – divas smagās automašīnas, kas vienā brīdī aizšķērsoja skatu policijai. Līdz ar to nevarēja īsti saprast, kurā brīdī policija fiksēja ātruma pārsniegšanu.
“Un tāpēc šaubas bija pamatotas – vai tas bija mana transportlīdzekļa ātrums vai kāda cita auto ātrums,” stāsta Freidenfelds.
Viņš sodu pārsūdzēja Zemgales reģiona policijas pārvaldei. Policisti sāka pārbaudi un atklātais bijis nepatīkams pārsteigums pašiem kārtības sargiem. Kolēģi no Dobeles ceļu policijas jau turpat divus mēnešus pārkāpējus ķēruši ar radaru, kam nebija veikta ikgadējā tehniskā apskate. Tas nozīmē – ar šādu radaru uzliktie sodi nav likumīgi.
Advokāta Freidenfelda sodu policija atcēla. Viņš uzskata, ka sods jāatlaiž visiem šoferiem, kurus policija noķērusi ar nepareizo radaru.
Saskaitīts, ka ar nepārbaudīto radaru divu mēnešu laikā noķerti 96 šoferi. Pēc pārbaudes beigšanas viņiem visiem nosūtīs vēstuli ar aicinājumu rakstīt iesniegumu Valsts Ieņēmumu dienestam. Un pēc tam Valsts Kase autovadītājiem atmaksās nelikumīgi piespriesto sodu. Policistu atbildību vērtēs izmeklēšanā.
Zemgales reģiona priekšnieka vietnieks skaidrojas, ka kolēģu pārkāpumu atklājuši tikai pēc advokāta Freidenfelda sūdzības.
“Darbinieki paši ir pieļāvuši kļūdu, jo viņiem bija jāseko verifikācijas termiņiem. Ir arī darbinieki – inspektori, kuriem tas ir uzdots par pienākumu. Tā acīm redzot ir kāda nesaprašanās vai nepienācīga dienesta pienākumu pildīšana,” raidījumam stāstīja Zemgales reģiona pārvaldes priekšnieka vietnieks Andris Zellis.
Radaru verifikāciju veic Latvijas Nacionālais metroloģijas centrs. Speciālisti testē, vai ierīce joprojām strādā precīzi. Pēc tam radaram izdod sertifikātu, kas ir kā tehniskā pase. Uz radara, līdzīgi kā automašīnām, pēc tehniskās apskates pielīmē uzlīmi.
Kopumā Ceļu policisti visā Latvijā strādā ar 370 radariem. Vienas ierīces pārbaude izmaksā 75 latus. Kopā gadā policija tam tērē aptuveni 20 tūkstošus. Ceļu policistu priekšniecība Rīgā noliedz, ka kolēģi Dobelē mēģinājuši taupīt naudu un pārbaudi nav izgājuši apzināti.