Vienotās biļešu tirdzniecības sistēma būs jāsāk lietot pusgadu vēlāk

Vienotās biļešu tirdzniecības sistēmas lietošana reģionālajos vietējās nozīmes maršrutos pilnā apmērā būs jāuzsāk pusgadu vēlāk, nekā iepriekš paredzēts - no 2012. gada 1. jūlija.

To paredz izstrādātie grozījumi Ministru kabineta noteikumos „Vienotas sabiedriskā transporta biļešu tirdzniecības, rezervēšanas un uzskaites sistēmas izveidošanas un uzturēšanas kārtība”, kas 8. decembrī, tika izsludināti Valsts sekretāru sanāksmē.

Ar noteikumu projektu tiek arī precizēti Autotransporta direkcijas kā VBTS uzturētājas un starppilsētu nozīmes maršrutu pasūtītājas pienākumi.

Tāpat precizēts noteikumu izdošanas mērķis, nosakot, ka VBTS darbības mērķis ir ne tikai biļešu tirdzniecība vienotā sistēmā un ērtības pasažieriem plānot savu maršrutu, bet tas ir arī instruments un informācijas avots sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtītājiem maršrutu tīkla plānošanai, pārvadātāju kontrolei, kā arī zaudējumu kompensācijas aprēķiniem.

Izstrādātie grozījumi paredz pārvadātājiem plašākas iespējas VBTS ietvaros lietot savas darbības specifikai atbilstošas jaunākas paaudzes VBTS tehniskās ierīces (kases aparāti, GPS/GPRS ierīces), vienlaikus saglabājot iespēju izmantot arī esošo tehnisko nodrošinājumu.

Latvijā ir ap 60 reģionālo vietējās nozīmes un starppilsētas nozīmes maršrutu pārvadātāji un 35 autoostas – uz tiem visiem attieksies izstrādātie grozījumi pēc to pieņemšanas valdībā. Tāpat tie skars citus biļešu tirdzniecības uzņēmumus, uzziņu dienestus, kases aparātu un tehniskās ierīces apkalpojošos dienestus.

Svarīgākais