Foradaru dēļ sodi par braukšanu bez OCTA pieckāršosies

Rīgas reģionā, tai skaitā Ogrē un Jūrmalā, ir uzsākuši darboties jaunie fotoradari, kuri ne tikai fiksēs, vai tiek ievērots atļautais braukšanas ātrums un izieta tehniskā apskate, bet arī vai transportlīdzeklis ir apdrošināts.

Saskaņā ar Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) aprēķiniem, kad būs pabeigta visu plānoto fotoradaru uzstādīšana, transportlīdzekļu īpašnieku skaits, kuri tiks sodīti par braukšanu bez OCTA, varētu pieckāršoties.

Kā liecina Ceļu policijas statistika, par braukšanu bez OCTA šī gada 9 mēnešos sodīti 5 605 auto īpašnieki, 106 gadījumos piedalīšanos ceļu satiksmē bez apdrošināšanas fiksējuši fotoradari. Nereti ir gadījumi, kad vienam un tam pašam auto īpašniekam vienas dienas laikā tiek fiksēti atkārtoti pārkāpumi. Dažreiz cilvēki vienas dienas laikā saņem pat piecus administratīvā pārkāpuma protokolus.

«Sabiedrībā nereti tiek uzskatīts, ka par vienu pārkāpumu var sodīt tikai vienu reizi. Tādējādi, ja tiek piefiksēts, ka transportlīdzeklis piedalās ceļu satiksmē bez OCTA, tad otro reizi tajā pašā dienā konkrētais auto īpašnieks netiks sodīts. Taču tie ir sabiedrības mīti, kuri izriet no neinformētības. Auto īpašnieks par vienu un to pašu pārkāpumu var tikt sodīts vairākkārtīgi, ja šos pārkāpumus fiksēs fotoradars vai ceļu policijas ekipāža, un sodu nāksies maksāt par katru šādu gadījumu neatkarīgi vai tas ir bijis divas vai desmit reizes», skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.

Saskaņā ar LTAB rīcībā esošo informāciju šobrīd ceļu satiksmē piedalās 2-3% neapdrošinātu transportlīdzekļu. Pēc ekspertu novērojumiem tieši autovadītāji ar agresīvu braukšanas stilu, kas bieži pārkāpj ātrumu vai vada transportlīdzekli alkohola reibumā, bieži pārvietojas arī ar neapdrošinātu transportlīdzekli.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais