Lai cīnītos ar „nelegālajiem” pasažieru pārvadātājiem, kas nodara zaudējumus regulārajiem sabiedriskā transporta pakalpojuma sniedzējiem, Satiksmes ministrija (SM) rosina noteikt ierobežojumus neregulārajiem pasažieru pārvadājumiem.
SM izstrādātie grozījumi „Autopārvadājumu likumā”, ko 29. novembrī apstiprināja valdība,paredz, ka pasažieru neregulāros pārvadājumus jāveic pēc iepriekšēja pieteikuma, tāpat iepriekš jānokomplektē pasažieru grupa un jānorāda brauciena mērķis (tas nevar būt sabiedriskā transporta pakalpojums). Pasažieru grupu nedrīkstēs papildināt vai veidot no jauna autoostās vai pieturvietās, kas paredzētas regulārajiem pasažieru pārvadātājiem.
Kā norāda satiksmes ministrs Aivis Ronis, valdības rīcības plānam Satiksmes ministrija kā uzdevumu vēl šajā gadā paredzēja sagatavot normatīvos aktus ar mērķi pastiprināt cīņu ar nelicenzētajiem pārvadātājiem, tādējādi veicinot ēnu ekonomikas apkarošanu.
Lai grozījumi stātos spēkā, tie jāatbalsta Saeimai.
Šādi ierobežojumi nepieciešami, jo neregulārie pasažieru pārvadātāji saņēmuši licences komercpārvadājumu veikšanai, taču, tā kā nav noslēgts sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījuma līgums un saņemta sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas atļauja, tiem nav tiesību veikt regulāros pasažieru pārvadājumus. Tomēr atsevišķos gadījumos pārvadāji nosaka maršrutu, piemēram, Rīga – Bauska, Rīga – Liepāja, Rīga - Kalnciems u.c. un autoostās piedāvā pasažieru regulāros pārvadājumus, tādējādi atņemot ienākumus sabiedriskā transporta pakalpojuma sniedzējiem un radot zaudējumus valsts budžetā.
Provizoriski aprēķini liecina, ka tādējādi regulāro pasažieru pārvadātāju negūtie ieņēmumi sasniedz aptuveni 1.2 miljonus latu gadā.