Pabeigta Valkas tranzīta maršruta būvniecība

Ceļu būves uzņēmums SIA „Binders” pabeidzis 4,749 km garā Valkas apvedceļa būvniecību, kas atslogo pilsētas centru no tranzīta transporta kustības, tādējādi arī uzlabojot satiksmes kustības un gājēju drošību pilsētā.

2010. gada rudenī tika sākti būvdarbi Eiropas Savienības ERAF līdzfinansētā projekta ietvaros „Tranzīta maršruta ielu rekonstrukcija Valkas pilsētā”. 500 m apvedceļa ir uzbūvēti no jauna, bet pārējais apjoms – 4,249 km – ir ceļa rekonstrukcija. Pilnībā rekonstruēts apvedceļa maršrutā esošais tilts pār Pedeli.

Valkas apvedceļa garumā izbūvētas arī gājēju ietves, velosipēdistu celiņi, autobusu pieturas, inženiertehniskās komunikācijas – lietus ūdens kanalizācija un drenāžas sistēma, veikta apzaļumošana un labiekārtošana. Trokšņa un piesārņojuma mazināšanai dzīvojamām mājām pie apvedceļa uzstādīti speciāli žogi un vārti, fasādes pusē nomainīti logi.

Ceļa segas konstrukcija izveidota atbilstoši plānotajai satiksmes intensitātei. Tajā ir drenējošās smilts kārta, stabilizējošā kārta, šķembu kārta un divas kārtas asfalta.

Šajā objektā izmantoti mūsdienīgi inženiertehniskie risinājumi. Piemēram, pirmo reizi Baltijā ceļu būves objektā uzstādīti „Philips” speciālie ekonomiskie LED gaismekļi. Pavisam objektā uzstādīti 208 šādas apgaismojuma vienības. Divos krustojumos uzstādīti luksofori, kas darbojas ar sensoriem. Autotransportam no mazākas nozīmes ceļa pietuvojoties galvenajam ceļam, nostrādā sensors, kas iededz luksofora sarkano signālu transportam, kas brauc pa galveno ceļu.

Svarīgākais