Tiesa skatīs kafijas izplatītāja un "Nescafe" ražotāja strīdu par sarkanajām kafijas krūzēm

Augstākās tiesas Civillietu tiesu palāta ceturtdien, 29.oktobrī, paredzējusi apelācijas instancē izskatīt Šveices kompānijas "Societe des Produits Nestle S.A" ("Nestle") prasību pret kafijas "Merrild" izplatītāju SIA "Sara Lee Baltic" (SLB) par plaši pazīstamo apzīmējumu "sarkanā krūze".

Jau ziņots, ka Rīgas apgabaltiesa 2008.gada 28.maijā apmierināja kafijas ražotāja "Nestle" prasību pret kafijas "Merrild" izplatītāju SLB par plaši pazīstamo apzīmējumu "sarkanā krūze" un atzina, ka, izmantojot sarkano krūzi "Merrild" kafijas reklamēšanā, tikušas pārkāptas "Nestle" kā preču zīmes īpašnieka izņēmuma tiesības, nolemts pārtraukt nelikumīgu preču zīmes izmantošanu un aizliegta negodīga konkurence.

Tiesa uzdevusi izbeigt "Nestle" piederošajai telpiskajai preču zīmei līdzīgu apzīmējumu jebkādu izmantošanu.

No SLB tika piedzīta 28 172 latu kompensācija, valsts nodeva un atlīdzība par juridiskās palīdzības sniegšanu, kā arī tiesa aizliedza SLB izmantot telpiskās un grafiskās preču zīmes "sarkanā krūze". SLB tika uzdots viena mēneša laikā iznīcināt loterijai "Atver acis siltiem skatieniem" pasūtītās krūzītes.

SLB par šo spriedumu iesniedza apelācijas sūdzību Augstākajā tiesā.

"Nestle" prasībā norādīja, ka tai pieder plaši pazīstamais apzīmējums "sarkanā krūze", ko izmanto kafijas iepakojuma apzīmēšanai un kopā ar preču zīmi "Nescafe Classic". Firmai pieder arī telpiskā preču zīme, kas aizsargā "īpašo, pasaulē pazīstamo sarkano krūzi". Savus produktus uzņēmums Latvijā reklamē kopš 1996.gada, reklāmās izmantojot arī īpašo sarkano krūzi.

"Nestle" prasību tiesa iepriekš arī nodrošināja un apķīlāja SLB piederošās sarkanās kafijas krūzes. SLB aizliegts izmantot preču marķēšanai un citām darbībām apzīmējumus, kas ir maldinoši līdzīgi "Nestle" piederošajām preču zīmēm - apzīmējumam "sarkanā krūze", ko izmanto kafijas iepakojuma apzīmēšanai un kopā ar preču zīmi "Nescafe Classic".

Strīds starp uzņēmumiem pirms vairākiem gadiem aizsākās, kad mēnesi pēc "Nestle" sāktās reklāmas kampaņas "Saņem "Nescafe" sarkano krūzi, nopērkot 500 gramus "Nescafe Classic"" un ""Nescafe Classic" - lieliska garša, lieliskas krūzītes!", Šveices kompānija uzzināja, ka arī "Sara Lee Baltic" sākusi reklamēt kafiju "Pērciet Merrild, nosūtiet SMS un saņemiet vienu sarkano krūzi ar jautriem zīmējumiem!". Akcija reklamēta arī SLB interneta mājaslapā.

Prasītājs uzskata, ka "Merrild" kafijas reklāmas akcijā izmantotā sarkanā krūze gan pēc iespaida, gan formas un krāsas uzskatāma par tik līdzīgu "Nestle" izmantotajai preču zīmei, ka iespējams tās sajaukt. Reklāmas akcija, pēc "Nestle" domām, arī saskan ar "Nescafe Classic" reklāmu un liek domāt, ka "Merrild" sarkanā krūze apzināti veidota un izmantota tā, lai patērētāja apziņā tā saistītos ar pasaulē pazīstamo "Nescafe Classic" sarkano krūzi.

Latvijā

Kopš šā gada 2. decembra, baudot “Rīgas balzama” produkciju, tiek stiprināti Totenhemas kluba futbolisti un otrādi – gūstot kārtējos vārtus futbolā, kluba dalībnieki apliecina pateicību alkohola lietotājiem. Jūlijs Šeflers ieķīlājis “Rīgas balzama” aktīvus futbola kluba īpašniekam, atsaucoties uz Apvienotās Karalistes uzņēmumu reģistru, ziņo Krievijas ziņu platforma PBK.

Svarīgākais