"Viasat" par maldinošu reklāmu piemēro 1500 latu naudassodu

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) piemērojis 1500 latu naudas sodu AS "Viasat" par maldinošas komercprakses īstenošanu, izplatot reklāmu radio, kurā tiek noklusēta patērētājam būtiska informācija, informēja PTAC Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vadītāja Sanita Gertmane.

"Viasat" kampaņā, kas norisinājusies no 3.augusta līdz 18.septembrim "Pērc "Viasat" un skaties "Rīgas Dinamo" spēles "Viasat Sport Baltic" kanālā", kampaņas ietvaros izplatītajās radio reklāmās, tika noklusēta būtiska informācija, ka minimālais līguma slēgšanas termiņš ir 24 mēneši, kā arī, lai varētu noslēgtu līgumu ar 9,99% mēnešmaksu, ir obligāta arī automātiskā rēķinu apmaksa,konstatējis PTAC.

Kampaņas laikā reklāma izplatīta "Latvijas Radio2", radio "Alise+", radio "Skonto", radio "Star FM".

Izpētot lietu, PTAC nonāca pie slēdziena, ka šī noklusējuma rezultātā vidusmēra patērētājs, iepazīstoties ar reklāmā sniegto informāciju, iespējams, pieņēma vai varēja pieņemt tādu lēmumu par reklāmā piedāvātā pakalpojuma - digitālās televīzijas "Viasat" - izmantošanu, kādu viņi, iespējams, nebūtu pieņēmuši, ja reklāmā būtu sniegta pilnīga informācija par speciālā piedāvājuma nosacījumiem un nebūtu noklusēta būtiska informācija.

Tādējādi "Viasat" īstenojusi negodīgu komercpraksi, konstatējis PTAC.

PTAC pārstāve atgādināja, ka par līdzīgiem pārkāpumiem, kad reklāmās ir tikusi noklusēta būtiska informācija par minimālo līguma slēgšanas termiņu un citiem nosacījumiem, ir sodījis arī citus pakalpojumu sniedzējus - SIA "Lattelecom", SIA "Baltcom", kā arī SIA "Tele 2".

Šī iemesla dēļ PTAC aicina patērētājus būt īpaši uzmanīgiem slēdzot līgumus, īpašu uzmanību pievēršot tam, kāds ir šī līguma minimālais termiņš un kādi ir speciālo piedāvājumu nosacījumi. Protams, uzmanība jāpievērš arī pārējiem līguma noteikumiem, atzīmēja PTAC pārstāve.

Svarīgākais