Ir palicis tikai gads līdz brīdim, kad miljoniem riepu visā Eiropā ir jābūt marķētām ar norādēm, kas raksturo trīs nozīmīgākos riepu rādītājus.
“Goodyear Dunlop” veic nozīmīgu darbu, lai vairāk nekā 10 tūkstoši dažāda izmēra un veida smago un vieglo automašīnu riepas tiktu sagatavotas atbilstoši jaunajai Eiropas Savienības (turpmāk – ES) testu metodoloģijai , un drīzumā varēs iegādāties saskaņā ar jaunajām ES prasībām marķētas Goodyear Dunlop riepas.
Saskaņā ar jaunajiem ES normatīvajiem aktiem, sākot ar 2012. gada novembri patērētāji veikalos redzēs riepas marķētas ar standartizētām norādēm, kas sniegs informāciju par trīs galvenajiem riepu rādītājiem – rites pretestību, saķeri ar slapju ceļa segumu un riepas radīto trokšņu līmeni. No šī datuma visas vieglo automašīnu, mazgabarīta un lielgabarīta kravas automašīnu riepas, kas ražotas pēc 2012. gada jūlija, var tikt pārdotas tikai tad, ja ir informācija par iepriekšminētajiem riepu rādītājiem, bet visām vieglo automobiļu un mazgabarīta kravas auto riepām ir jābūt uzlīmēm ar atbilstošo marķējumu. Uzņēmums ir pārliecināts, ka marķējums, pircējiem un transporta parku īpašniekiem pērkot riepas, pievērsīs viņu uzmanību tieši riepu sniegumam.
“Jaunie ES riepu marķēšanas noteikumi mainīs veidu, kā tiek pārdotas un iegādātas riepas. Tie vērsīs uzmanību uz to nozīmīgo lomu, kādu riepas spēlē ceļu satiksmes drošībā, un uz kvalitāti, ko piedāvā vadošie zīmoli. Mēs skaidrojam saviem biznesa partneriem, kā jaunais riepu marķējums var palīdzēt, lai pircēji izvēlētos drošākas un videi draudzīgākas riepas. Premium segmenta riepu ražotāji ar savu augsti kvalitatīvo produkciju būs ieguvēji, jo jaunā marķēšanas sistēma sniegs objektīvu un salīdzināmu informāciju par riepām,” saka Artūrs de Boks “Goodyear Dunlop” Eiropas, Tuvo Austrumu un Āfrikas nodaļas (turpmāk – EMEA) prezidents.
Riepu ražotāji testēs un sertificēs katra veida un izmēra riepas. 270 “Goodyear Dunlop” testa braucēju, inženieru un tehniķu patlaban ir aizņemti, lai pārbaudītu vairāk nekā 10 tūkstošus dažāda izmēra un veida smago un vieglo automašīnu riepas atbilstoši jaunajai ES testu metodoloģijai.
“Trīs pārbaudes kritēriji riepu marķēšanai jau ir daļa no 50 rādītājiem, ko mēs novērtējam katra mūsu jaunā produkta visaptverošajā testēšanas programmā. Tāpēc gaidāmais riepu marķējums neprasa no mums jaunas pārbaudes, bet tas pieprasa papildus sertifikāciju un klasifikāciju saskaņā ar ES atzītām testa metodēm,” skaidro Emanuels Robinē, “Goodyear Dunlop” Riepu novērtēšanas daļas vadītājs.
Kā skaidroja Žans Pjērs Žozets (Jean-Pierre Jeusette), Goodyear inovāciju centra Luksemburgā ģenerāldirektors, testa braucieni ļauj pārliecināties par riepu marķējuma nozīmi dzīvē un sniedz informāciju, ko autovadītāja drošībai un maciņam var nozīmēt atšķirības starp augstākās A kategorijas riepām un zemākās G kategorijas riepām.
“Mēs spējam parādīt, ka atšķirība starp vieglās automašīnas A un G kategorijas riepām ir līdzvērtīga 300 eiro ietaupījumam riepu kalpošanas laikā un atšķiras viena no otras ar 18 metru garu distanci automašīnas bremzēšanas laikā. Mēs vēlamies, lai patērētāji, autoparku īpašnieki un citi riepu pircēji saprastu, cik svarīgas viņu drošībai ir riepas, kā jaunais riepu marķējums var palīdzēt viņiem iegādāties drošākas un videi draudzīgākas riepas un sniedz iespēju būt daudz labāk informētiem, pieņemot lēmumu par pirkumu,” teica Žozeta kungs.
Jens Volmike “Goodyear Dunlop” EMEA Korporatīvo komunikāciju direktors uzsver: “ES riepu marķējums parādīs nelielu informācijas apjomu. Tāpēc mēs izstrādājām virkni izglītojošo materiālu, treniņu programmu un organizējam pasākumus ieinteresētajām personām un partneriem ar mērķi nodrošināt, lai gala patērētājs saņem pietiekami daudz informācijas un skaidrus ieteikumus attiecībā uz jaunā ES riepu marķējuma priekšrocībām un problēmām. ”
Žans Pjērs Žozets Goodyear inovāciju centra Luksemburgā ģenerāldirektors skaidro: “Vairumam riepu ražotāju, kā, piemēram, "Goodyear Dunlop", kas 2010. gadā ir pārdevis vairāk nekā 70 miljonus riepu Eiropā, Tuvajos Austrumos un Āfrikā, ir jāsertificē tūkstošiem dažādu veidu un izmēru riepas, kā arī jāmarķē miljoniem riepu. Tāda vienkārša lieta, kā nelielas uzlīmes uzlikšana uz riepas, rada ievērojamu ietekmi uz ražošanas un loģistikas procesiem, bieži radot nepieciešamību iegādāties jaunas iekārtas, aprīkojumu un atjaunināt IT sistēmas. Mēs esam pārliecināti, ka visi marķējuma ieviešanai nepieciešamie procesi tiks veikti laikus. Mēs uzskatām, ka ES riepu marķējums būs ieguvums patērētājiem, autoparku īpašniekiem un riepu pircējiem, kas rosinās viņus iegādāties drošākas un degvielu taupošas riepas, un tam būs pozitīva ietekme uz Eiropas Kopienu un tās iedzīvotājiem.”