Piektdien, 4.novembrī, satiksmes ministrs Aivis Ronis apmeklēja valsts akciju sabiedrību "Latvijas dzelzceļš" (LDz) un iepazinās ar tā darbību un attīstības plāniem.
Tikšanās sākumā LDz valdes priekšsēdētājs Uģis Magonis iepazīstināja ministru ar koncerna sastāvā ietilpstošo uzņēmumu un ģenerāldirekcijas struktūrvienību vadītājiem.
Satiksmes ministrs A.Ronis norādīja, ka dzelzceļš ir un arī turpmāk būs stratēģiski nozīmīga Latvijas tautsaimniecības joma un esošā dzelzceļa infrastruktūra nodrošina Latvijai nozīmīgu vietu kravu pārvadājumos reģionā. Kā uzsvēra A.Ronis: "Ekonomisko grūtību periodā dzelzceļš rada iespēju saglabāt daudzas darba vietas un būt sociāli atbildīgs, kā arī sekmēja kravu pārvadājumu apjomu pieaugumu, kas vieš pārliecību, ka uzņēmuma noteiktie mērķi ir reāli un izpildāmi. Svarīgi atzīmēt, ka jaunās valdības viens no noteiktajiem mērķiem ir pilnveidot valsts aktīvu pārvaldību, kā arī sekmēt caurspīdīgāku sadarbību starp ministriju, dzelzceļu un Latvijas ostām."
LDz valdes priekšsēdētājs U.Magonis informēja ministru par esošo dzelzceļa nozari Latvijā, nozarē strādājošajiem uzņēmumiem un to darbības virzieniem - dzelzceļa infrastruktūras pārvaldīšanu un satiksmes organizēšanu, kravu pārvadājumiem un starptautiskajiem pasažieru pārvadājumiem, ritošā sastāva, sliežu ceļu kapitālo remontu un celtniecību, dzelzceļa apsardzi, u.c.
Kā uzsvēra U.Magonis, savulaik veiktā uzņēmuma reorganizācija ir bijusi vajadzīga un nepieciešama, un par to liecina uzņēmuma finansiālie rādītāji. Neskatoties uz ekonomisko krīzi, kura skāra daudzas tautsaimniecības nozares, dzelzceļa kravu pārvadājumu apjoms šajos gados turpināja kāpt un uzņēmums prognozē, ka šogad tas varētu sasniegt 57 miljonus tonnu. Arī starp pārējām Baltijas valstī Latvijai dzelzceļa kravu pārvadājuma apjoma ziņa šogad prognozēta pirmā vietā, Lietuva plāno 52,6 miljonu tonnu kravu pārvadājumu, bet Igaunija - 30,5.
U.Magonis iepazīstinot ar LDz darbību, informēja par nozīmīgākajiem dzelzceļa infrastruktūras attīstības projektiem, kuriem rasts ir gan Eiropas Savienības fondu, Latvijas valsts un paša LDz finansējums. Nozīmīgs finansējums ir ieguldīts dzelzceļa signalizācijas sistēmu modernizācijā austrumu-rietumu koridorā. Kā būtisks un nepieciešams projekts šobrīd tiek veikta otrā sliežu ceļa izbūve maršrutā Skrīveri - Krustpils, jo tādējādi tiks palielināta gan kravu, gan pasažieru pārvadājumu kapacitāte šajā posmā. Valsts ir radusi būtisku finansējumu, lai veiktu esošā sliežu ceļu atjaunošanu Rail Baltic koridorā.
Tikšanās noslēgumā satiksmes ministrs A.Ronis aicināja uz turpmāku sekmīgu sadarbību, lai izdotos īstenot visus tos projektus, kas Latvijas dzelzceļniekiem ir dienaskārtībā un kas sekmētu Latvijas ekonomikas izaugsmi.