Šoziem sliktāki braukšanas apstākļi būšot tikai uz mazākas satiksmes intensitātes ceļiem

Šoziem sliktāki braukšanas apstākļi būs tikai uz mazākas satiksmes intensitātes ceļiem, šorīt intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam "Labrīt, Latvija!" solīja AS ''Latvijas Autoceļu uzturētājs'' (LAU) valdes priekšsēdētājs Vigo Legzdiņš.

Viņš atzina, ka finansējuma ziņā šoziem autoceļu uzturēšana atgriezīsies 2005./2006.gada līmenī, tomēr ir veikti optimizācijas pasākumi un autoceļu uzturētāji cer, ka uz valsts galvenajiem ceļiem braukšanas apstākļi būs tādi paši, kā ierasts.

Autoceļu uzturēšanai atvēlēto līdzekļu samazinājums par 20% visvairāk ietekmēs D uzturēšanas klases ceļus, kuri netiks tīrīti katru dienu un būs grūti izbraucami. Šajā klasē tiek ieskaitīti ceļi, kuros satiksmes intensitāte nesasniedz 100 automašīnas dienā.

Tai pašā laikā notiek aktīvas konsultācijas ar pašvaldībām, lai noskaidrotu to prioritātes un attiecīgi plānotu autoceļu uzturēšanas darbus. Piemēram, plānots pastiprinātu uzmanību pievērst tiem ceļiem, kurus izmanto skolēnu nogādāšanai lauku skolās.

Kā stāstīja Legzdiņš, autoceļiem vissliktākais laiks ir, kad temperatūra "iziet cauri nullei", proti, naktī ir sals un mīnusi, bet dienā plusi. Šādā laikā ne tikai tiek bojāti ceļi, bet uz ceļiem veidojas "melnais ledus" un tie kļūst bīstami autovadītājiem.

LAU vadītājs prognozēja, ka novembris jau būs ziemas mēnesis, tāpēc autovadītājiem nevajadzētu gaidīt 1.decembri, kas normatīvajos aktos noteikts kā pēdējais termiņš pārejai uz ziemas riepām.

Kā liecina LAU informācija, LAU uzturamo valsts autoceļu kopgarums ir 20 167 kilometri, tajā skaitā galvenie valsts autoceļi ir 1622 kilometri jeb 8%, reģionālie autoceļi - 5320 kilometri jeb 26,4%, vietējie autoceļi - 13 225 kilometri jeb 65,6%.

Valsts autoceļu uzturēšanas darbi notiek atbilstoši ziemas un vasaras sezonām.

Vasaras sezona valsts autoceļu uzturēšanas darbos ilgst no 1.aprīļa līdz 31.oktobrim un šajā laikā galvenokārt LAU nodarbojas ar melno segumu bedrīšu remontu, grants ceļu seguma remontu, satiksmes organizācijas līdzekļu (ceļa zīmju) uzturēšana, brauktuvju apzīmējumu atjaunošanu, grāvju tīrīšanu un to profila atjaunošanu, krūmu izciršanu grāvjos, nogāzēs un autoceļa joslās, krūmu atvašu pļaušanu un ceļu nomaļu atkritumu savākšanu.

Ziemas sezona ir noteikta no 1.novembra līdz 31.martam, un šajā laikā valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas darbus LAU veic atbilstoši piecām ceļu uzturēšanas klasēm - A, A1, B, C un D.

Būtiskākie valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas darbi ziemas sezonā ir autoceļa attīrīšana no sniega un sniega aizvākšana, ceļa seguma slīdamības samazināšana, autoceļu operatīvā kopšana.

Valsts autoceļu uzturēšanas klases pirms attiecīgās sezonas sākuma apstiprina Satiksmes ministrija, bet pašvaldību autoceļiem - attiecīgā pašvaldība, ņemot vērā autoceļa klasifikāciju un transportlīdzekļu satiksmes intensitāti, autoceļu segumu, tā tehnisko stāvokli, autoceļu uzturēšanai plānoto finansējumu un autoceļa ekonomisko un sociālo nozīmi.

Latvijā

No šī gada oktobra Latvijā stāsies spēkā jauns regulējums, kas aizliegs izmantot vissezonas "M+S" riepas ziemas periodā, tā vietā nosakot nepieciešamību izmantot riepas, kas marķētas ar "kalns un sniegpārsliņa" simbolu. "Drošas braukšanas skolas" vadītājs Jānis Vanks skaidro, ka "kas der visam, neder nekam", uzsverot, ka vissezonas riepas nav pietiekami efektīvas Latvijai raksturīgajos sniega un ledus apstākļos, un ņemot vērā, ka riepu kvalitāte ir būtiska drošībai, jaunais regulējums ir atbilstošs un loģisks.

Svarīgākais