Privātpersonas izvēlas ekonomiskus apvidus auto

Saskaņā ar LPAA datiem, Latvijā pieprasītākie ir apvidus auto. Apvidus auto aizņem vienu trešdaļu no šogad jauniegādātajām automašīnām.

Šī gada augustā pirktākie auto šajā klasē ir Nissan Juke un Toyota Rav4 - attiecīgi 26 un 19 auto. Lielāko daļu ir iegādājušās privātpersonas. Viņu izvēli vada tādi racionāli un ekonomiski pamatoti argumenti, kā TCO izmaksas, augsts komforta līmenis, atbilstoša izvēle Latvijas ceļu stāvoklim un sniegotajām ziemām. Turklāt šī auto TCO izmaksas mēnesī pielīdzināmas kompaktklases auto izmaksām.

Augustā kopumā Latvijā reģistrēti 685 jauni pasažieru auto. Ekonomiskajā klasē augustā visvairāk iegādāti Opel Corsa (18 auto) un Škoda Fabia (13 auto), kompaktklasē līderi ir VW Golf (55 auto) un Hyundai i30 (18 auto), vidējā klasē VW Passat (38 auto) un Toyota Avensis (32 auto), apvidus auto klasē priekšroka dota Nissan Juke (26 auto) un Toyota Rav4 (19 auto). Vieglo komercauto klasē pieprasītākie bijuši VW Caddy (14 auto) un Citroen Berlingo (13 auto).

Izvērtējot augustā pārdotāko automobiļu pircējus, redzams, ka ekonomiskās klases auto, īpaši ar dīzeļdegvielas dzinēju, un komercklases auto, izvēlas uzņēmumi. Savukārt privātpersonas iecienījušas apvidus auto, īpaši Nissan Juke - 73% no visām šīs markas augustā reģistrētajām mašīnām iegādājušās privātpersonas. Kompaktklasē un vidējā klasē pircēju sadalījums ir salīdzinoši līdzīgs.

Svarīgākais