Latvijas dzelzceļa meitasuzņēmums modernizē jaudīgu lokomotīvi

VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) meitasuzņēmums LDz ritošā sastāva serviss (LDzRSS) veicis vērienīgu manevru lokomotīves ČME 3M 4464 modernizāciju, kuras ietvaros tapusi gandrīz no jauna uzbūvēta lokomotīve ar divreiz lielāku jaudu un daudz labākiem ekoloģijas un degvielas patēriņa rādītājiem.

Lokomotīves modernizāciju savam meitasuzņēmumam pasūtījis LDz manevru darbiem Daugavpils šķirošanas uzkalnā, kur jaunā lokomotīve aizstās divas vecās ČME3 lokomotīves.

Satiksmes ministrs Uldis Augulis uzsver: „Latvijas Dzelzceļš ir Latvijas ekonomikā būtisks un nozīmīgs uzņēmums. Ar gandarījumu nākas atzīmēt, ka LDZ meitasuzņēmums LDz ritošā sastāva serviss veica lokomotīves modernizāciju šeit Latvijā, no vecas savu laiku nokalpojušas lokomotīves radīja jaunu – vides un darba kvalitātes prasībām atbilstošu. Pirmā lokomotīves modernizācija ir tikai sākums turpmākajam darbam.”

„Modernizācija un attīstība LDz koncerna uzņēmumos notiek pastāvīgi un strauji. Mēs rūpīgi izvērtējam savas investīcijas un ieguldām tikai tajos projektos, par kuriem esam pārliecināti, ka ar uzviju atgūsim ieguldīto. Šis projekts atmaksāsies ļoti ātri, bet īpaši nozīmīgs tas ir ar to, ka Latvijā pēc vairākiem gadiem gandrīz no jauna ir uzbūvēta lokomotīve. Mēs ar to lepojamies, un šo darbu turpināsim,” gandarīts ir LDz prezidents Uģis Magonis.

LDz RSS valdes loceklis Ivars Rullis atklāj, ka viņa uzņēmums ir saņēmis pasūtījumu nākamo divu gadu laikā modernizēt vēl 13 šādas lokomotīves. „No vecās lokomotīves jaunajā tiek atstātas tikai dažas rāmja daļas, bet kabīne, motors, ģenerators, un citas daļas ir pilnīgi jaunas. Jaunā lokomotīve ir divreiz jaudīgāka un daudz ekonomiskāka, kas ļaus pasūtītājam ievērojami ietaupīt ekspluatējot šo lokomotīvi,” atklāj I.Rullis.

Pagaidām Daugavpils šķirošanas uzkalnā manevru darbiem izmanto divjūgā savienotas ČME3 lokomotīves. Modernizētā ČME3M 4644 lokomotīve atbilst ES prasībām. Tā ir videi draudzīgāka atbilstoši EUROIIIA izmešu normām. Eļļas patēriņš ir par 94% mazāks nekā 2 ČME3 (divjūgā). Savukārt degviela pie jaudas 1550 kW tiks ekonomēta par 53%. Plānots, ka šis projekts atmaksāsies triju gadu laikā.

Koncerns Latvijas dzelzceļš sastāv no valdošā uzņēmuma VAS Latvijas dzelzceļš un piecām meitassabiedrībām – AS LatRailNet, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA LDz Cargo, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus; infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Infrastruktūra; ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Ritošā sastāva serviss, kā arī apsardzes uzņēmuma SIA LDz Apsardze.