Iezīmē ostas un dzelzceļa infrastruktūras attīstības plānus

Trešdien, 21. septembrī, notika kārtējā Latvijas Ostu, tranzīta un loģistikas padomes sēde, kuras laikā pārrunāti vairāki ostu un dzelzceļa attīstības jautājumi.

Viena no apspriestajām tēmām bija dzelzceļa infrastruktūras attīstība vidējā termiņā – līdz 2013. gadam, informē Satiksmes ministrijas sabiedrisko attiecību daļa.

VAS „Latvijas dzelzceļš” (LDz) sniedza klātesošajiem informāciju par uzsāktajiem un plānotajiem projektiem dzelzceļa infrastruktūras modernizācijai un attīstībai. Informācijas apmaiņa starp ostām un dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāju ir svarīga, lai tie attīstītos saskaņoti, un viens otru pilnveidotu.

Satiksmes ministrijas Tranzīta politikas departamenta direktors Andris Maldups informēja sēdes dalībniekus par aktualitātēm Eiropas Savienības (ES) transporta politikā un nozīmīgākajiem infrastruktūras attīstības projektiem Baltijas jūras reģionā - Baltijas Jūras stratēģiju, Ziemeļu dimensijas Transporta un Loģistikas partnerību, ANO Eirāzijas transporta savienojumu projekta II kārtu, TEN-T politiku, kā arī ES Transporta Balto grāmatu, kas paredz ilgtermiņa pasākumus, lai līdz 2050. gadam samazinātu vai novērstu siltumnīcas efektu radošos piesārņojumus transporta nozarē un citus pasākumus.

Runājot par ES transporta politiku, Latvija piedāvāja TEN-T tīklā iekļaut Liepājas, Rīgas, Ventspils ostas un to autoceļus un dzelzceļu savienojumus ar Krieviju un Baltkrieviju, Rīgas lidostu, VIA Baltica autoceļu, ātrvilciena projektus Rail Baltica un Rīga-Maskava. Eiropas Komisija pārsvarā apstiprinājusi šos ierosinājumus, visaptverošajā tīklā iekļaujot tādus dzelzceļa projektus kā dzelzceļa savienojums Daugavpils – Kurcums, kā arī ātrvilciena projekts Rail Baltica un ātrgaitas vilciens Rīga – Maskava.

Tā kā uzņēmēji ostās, veidojot jaunus terminālus, noliktavu kompleksus vai ražotnes, ir saskārušies ar grūtībām pieslēdzoties elektrotīkliem un saņemot savām vajadzībām nepieciešamo elektroenerģijas jaudas apjomu, uzklausīti Ekonomikas ministrijas piedāvātie situācijas risinājumi.

Latvijas Ostu, tranzīta un loģistikas padome ir Ministru kabineta izveidota institūcija un to vada ministru prezidents. Padome piedalās nozares politikas veidošanā, noteiktā kārtībā sniedzot priekšlikumus un atzinumus valdībai un citām institūcijām.

Svarīgākais