No 12. septembra Liepājā dzelzceļa pārbrauktuvi Raiņa ielā neslēgs rīta un vakara stundās

VAS „Latvijas dzelzceļš” prezidents Uģis Magonis izdevis rīkojumu eksperimentālā kārtā uz trim mēnešiem neslēgt Liepājas stacijas pārbrauktuvi Raiņa ielā rīta stundās no plkst. 7.30 – 9.00 un vakara stundās no plkst. 16.30 līdz 18.00.

Rīkojums ir spēkā no 12. septembra līdz 17. novembrim. „Latvijas dzelzceļš” uzsver, ka tas ir kompromisa lēmums, kura iniciators ir Liepājas domes priekšsēdētājs, lai mazinātu sastrēgumus Raiņa un Kalpaka ielās.

Jau ilgāku laiku Liepājā Raiņa un Kalpaka ielā veidojas sastrēgumi. Galvenais iemesls ir transporta intensitātes palielināšanās, kas saistīts ar Brīvības ielas rekonstrukciju, bet dzelzceļa pārbrauktuves slēgšana to pastiprina.

Dzelzceļa pārbrauktuvi Raiņa ielā slēdz. kad tiek padoti vagoni uz vai no Liepājas ostas. Kā pastāstīja Liepājas stacijas priekšnieks Jurijs Stukovs, vidēji dienā tiek padoti 150 vagoni un tas nav daudz. Vagonu padošanai izmanto arī jauno ostas dzelzceļa pievadceļu un Ziemeļu parku.

Lai situāciju uzlabotu un mazinātu pārbrauktuves slēgšanas laiku un ilgumu, līdz gada beigām Liepājas stacijā izbūvēs jaunas pārmijas, kas ļaus nokomplektēt lielāku vagonu skaitu, turklāt vagonus abos virzienos varēs padot pa diviem dzelzceļa posmiem. Tāpat trīs sliežu ceļi tiek pievienoti galvenajam ceļam.

Pēc Liepājas domes un LSEZ valdes priekšsēdētāja Ulda Seska iniciatīvas pārbrauktuves slēgšanas grafiki un vagonu padošanas intensitāte tika pārrunāti ar VAS „Latvijas dzelzceļš” prezidentu Uģi Magoni.

Ar 12. septembri stājas spēkā VAS „Latvijas dzelzceļš” prezidenta rīkojums, kurā teikts, ka manevrus ar vagoniem ar pārbrauktuves slēgšanu nav atļauts veikts no plkst. 7.30 – 9.00 un no 16.30 - 18.00. Savukārt manevru lokomotīves atļauts caurlaist bez ierobežojuma.

Rīkojumam ir spēkā trīs mēnešus, kuru laikā izvērtēs aizlieguma lietderību.

Otrs iemesls, kādēļ veidojas sastrēgumi Raiņa un Kalpaka ielā ir satiksmes intensitātes palielināšanās, kas saistīta ar Brīvības ielas rekonstrukciju. Brīvības ielas projekta vadītājs Uldis Klaks-Kleins apstiprināja, ka tiešām satiksmes intensitāte Kalpaka un Raiņa ielā ir palielinājusies un liela daļa autovadītāju, kas iebrauc Liepājā no Rīgas puses, Pulvera ielās aplī nenogriežas uz Brīvības ielu, bet gan turpina ceļu pa Pulveru, Kalpaka un Raiņa ielām.

Projekta vadītājs arī atzina, ka tuvāko divu mēnešu laikā satiksmes intensitāte diez vai mazināsies, gluži pretēji iespējams pat pieaugs, bet labā ziņa esot tā, ka Brīvības ielas rekonstrukcija jāpabeidz līdz šā gada 28. oktobrim un aicina autovadītājus būt saprotošiem.

Svarīgākais