Taksometru pakalpojumu jomai izstrādā vienotu regulējumu

Ir jāapvieno spēkā esošie normatīvie akti taksometru pakalpojumu jomā, jo pretējā gadījumā pastāv to sadrumstalotība. Turklāt viena un tā paša jēdziena apzīmēšanai dažādos noteikumos tiek lietoti atšķirīgi termini. Lai to novērstu, Satiksmes ministrija ir izstrādājusi noteikumu projektu "Noteikumi par pasažieru pārvadāšanu ar vieglajiem taksometriem", kas ceturtdien, 25.augustā, tika izskatīts Valsts sekretāru sanāksmē.

Jaunais regulējums paredzēs taksometru noformējuma un aprīkojuma prasības, pārvadājuma līguma būtiskās sastāvdaļas, norēķinu kārtību par braucienu taksometrā, bagāžas pārvadāšanas nosacījumus, kā arī pasažieru un vadītāja tiesības un pienākumus.

Šobrīd taksometru pakalpojumu jomu regulē vairāki normatīvie akti - "Noteikumi par pasažieru pārvadāšanu ar vieglajiem taksometriem", "Noteikumi par nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektronisko ierīču un iekārtu tehniskajām prasībām", "Nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektronisko ierīču un iekārtu lietošanas kārtība", "Noteikumi par metroloģiskajām prasībām mērīšanas līdzekļiem", "Noteikumi par metroloģiskajām prasībām taksometra skaitītājiem" un citi. Lielais normatīvo aktu skaits sarežģī to prasību apzināšanu un izpildi, tāpēc jaunais noteikumu projekts lielāko daļu no tiem apvienos.

Patlaban spēkā esošajā regulējumā atšķiras arī lietotie termini - ar vienu un to pašu nozīmi dažādos noteikumos figurē gan apzīmējums "sākotnējā maksa", gan "taksometra nolīgšana". Šādu situāciju nepieļauj Latvijas nacionālā tiesību sistēma, tāpēc turpmāk paredzēts lietot tikai terminu "taksometra nolīgšanas maksa".

Vienlaikus ar šo noteikumu projektu Valsts sekretāru sanāksmē tiek virzīti arī grozījumi "Noteikumos par nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektronisko ierīču un iekārtu tehniskajām prasībām", grozījumi "Nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektronisko ierīču un iekārtu lietošanas kārtībā" un grozījumi "Noteikumos par mērīšanas līdzekļu atkārtoto verificēšanu, verificēšanas sertifikātiem un verificēšanas atzīmēm". Lai stātos spēkā, izstrādātie noteikumi vēl jāpieņem Ministru kabinetā.

Projektu izstrādes gaitā notikušas konsultācijas ar Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociāciju.

Latvijā

Biežākais mediju ētikas kodeksa pārkāpums, ko savos atzinumos konstatējusi Latvijas Mediju ētikas padome (LMĒP), bijis godprātības principa neievērošana, liecina LMĒP pārskats par mediju ētikas kodeksa piemērošanas praksi, izskatot piecu gadu laikā saņemtās sūdzības.

Svarīgākais