Katrs vieglā auto īpašnieks avārijā iekļūst vidēji reizi 11 gados

Vidēji reizi 11 gados katrs vieglās automašīnas īpašnieks iekļūst ceļu satiksmes negadījumā, savukārt kravas automašīnu īpašnieki reizi sešos.

Balstoties uz datiem par noslēgto apdrošināšanas līgumu skaitu un to termiņu, kā arī izraisīto ceļu satiksmes negadījumu daudzumu, informē Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs.

Nereti nākas dzirdēt stāstus, ka auto īpašniekus, kuriem nav bijušas avārijas desmit gadus, var uzskatīt par priekšzīmīgiem autovadītājiem. Daži pat izsaka komentārus, ka tāpēc varētu neiegādāties OCTA, jo gadu no gada nav bijis neviens apdrošināšanas gadījums. Taču, kā rāda mūsu statistika, tas ir maldīgs priekšstats. Auto īpašnieki, kuriem vairāk kā desmit gadus nav bijušas avārijas, nav retums, taču nekādā mērā negribētu piekrist apgalvojumam, ka, ja auto īpašnieks nav iekļuvis negadījumā, tad viņš varētu piedalīties ceļu satiksmē bez OCTA. OCTA pasargā ne tikai konkrēto auto īpašnieku no potenciālā negadījuma sekām un varbūtības veikt zaudējumu maksājumus daudzu gadu garumā, bet tā pasargā arī mazāk aizsargātos ceļu satiksmes dalībniekus – gājējus un riteņbraucējus, komentē LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.

Pamatojoties uz LTAB rīcībā esošo informāciju sākot ar 2009.gadu Latvijā ir notikuši 78 tūkst. CSNg, par kuriem apdrošinātāji jau veica izmaksas. Vislielākā ceļo satiksmes negadījumu skaitu ir izraisījuši vieglo transportlīdzekļu vadītāji, otrā vietā atstājot kravas automašīnas. Tomēr, kā liecina LTAB statistika, kaut arī kravas automašīnu avāriju skaits nav samērojams ar vieglo transportlīdzekļu, izmaksu apmēri un negadījuma sekas ir lielākas kā vieglajiem transportlīdzekļiem.

Kravu pārvadātāju bīstamība, jeb fakts, cik bieži kravas transportlīdzekļu īpašnieki iekļūst negadījumā, nosaka OCTA polises cenu jeb aprēķināto apdrošināšanas prēmiju. Tas ir arī viens no iemesliem, kāpēc izvērtējot dažādus riska faktorus, apdrošināšanas prēmijas kravas pārvadātājiem ir augstākas salīdzinot ar citiem transportlīdzekļiem, uzsver Stengrevics.

Šī gada pirmajā pusgadā par kravas transportlīdzekļu izraisītajiem ceļu satiksmes negadījumiem apdrošinātāji cietušajiem atlīdzinājuši zaudējumus gandrīz trīs miljonu latu apmērā. Savukārt vidējā izmaksātā zaudējumu atlīdzības summa par kravas automašīnu nodarītajiem zaudējumiem vienā CSNg veido Ls 810, kas ir par Ls 256 vairāk, kā vieglo transportlīdzekļu vidējā atlīdzība. Kā liecina LTAB izveidotā statistika, vidēji reizi sešos gados katrs kravas automašīnas īpašnieks iekļūst ceļu satiksmes negadījumā, kas ir gandrīz divas reizes biežāk kā vieglajiem transportlīdzekļiem.

Latvijā

Jebkura Krievijas agresija pret NATO dalībvalsti tai izmaksās ļoti dārgi, Latvijas Ārpolitikas institūta (LĀI) rīkotajā diskusijā "Veidojot aizsardzības un drošības nākotni" uzsvēra Ārlietu ministrijas valsts sekretārs Andžejs Viļumsons.