Neskatoties uz to, ka SIA „Plus punkts” ir labprātīgi rakstveidā apņēmusies novērst Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) konstatētos pārkāpumus (piemērot 0.05 LVL „apkalpošanas maksu”) un tādējādi arī ir atzinusi savu vainu pārkāpuma izdarīšanā, publiskajā vidē izplata apgalvojumus par pārkāpuma neesamību.
SIA „Plus punkts” PTAC ir iesniegusi rakstveida apņemšanos konkrētā termiņā novērst PTAC konstatēto negodīgo komercpraksi, SIA „Plus punkts” plašsaziņas līdzekļos, turpina apgalvot, ka nepiekrīt PTAC viedoklim par negodīgas komercprakses īstenošanu, SIA „Plus punkts” tirdzniecības vietās ieviešot „apkalpošanas maksu” LVL 0.05 apmērā, iegādājoties atsevišķas preces/pakalpojumus. Šāda rīcība ir uzskatāma par klaji pretrunīgu gan no ētiskā, gan juridiskā viedokļa.
PTAC norāda, ka lietas izskatīšanas gaitā, izvērtējot SIA „Plus punkts” veiktās komercprakses raksturu un nepieciešamās darbības, lai nodrošinātu patērētāju kolektīvo interešu aizsardzību, ierosināja, lai SIA „Plus punkts” rakstveidā apņemas novērst konstatēto pārkāpumu. Atbilstoši Negodīgas komercprakses aizlieguma likumam PTAC bija tiesīgs šādu iespēju komersantam nepiedāvāt, bet pieņemt saistošu lēmumu, tai skaitā par administratīvā soda piemērošanu līdz pat LVL 10 000 apmērā.
Vēršam uzmanību, ka, iesniedzot rakstveida apņemšanos, komersants juridiski atzīst savu vainu konstatētajā pārkāpumā un apņemas novērst īstenoto pārkāpumu labprātīgi. SIA „Plus punkts” brīvprātīgi izvēlējās izmantot PTAC piedāvāto iespēju, kā rezultātā netika ierosināta lieta par administratīvu pārkāpumu.
PTAC uzskata, ka SIA „Plus punkts” maldina sabiedrību, radot iespaidu, ka nav izdarījusi pārkāpumu, neraugoties uz to, ka ar rakstveida apņemšanās iesniegšanu ir atzinusi savu vainu pārkāpumā, kā rezultātā PTAC nepieņēma lēmumu un nepiemēroja SIA „Plus Punkts” sankcijas.
PTAC ierosinājums komersantam rakstveidā apņemties novērst pārkāpumu nav uzskatāms par iestādes izdotu administratīvu aktu/lēmumu, kas uzliktu SIA „Plus Punkts” par pienākumu veikt noteiktas darbības, bet ir vērsts uz labprātīgu pasākumu veikšanu patērētāju tiesību pārkāpuma izbeigšanai, tādējādi labprātīgu darbību veikšanas gadījumā atbrīvojot komersantu no administratīvās atbildības.
Ņemot vērā publiski izskanējušo SIA „Plus punkts” viedokli, PTAC aicina patērētājus informēt PTAC, ja gadījumā SIA „Plus punkts” tirdzniecības vietās tiktu piemērota „apkalpošanas maksa”, iegādājoties preses izdevumus, SIA „BITE Latvija” priekšapmaksas kartes, Latvijas Loto biļetes/kuponus, Mobilly elektronisko naudu/kodus tās pieejai, Wallie Card elektronisko naudu/kodus tās pieejai.