Lielā karstuma dēļ tiek atcelti autovadītāju noguruma mērījumi Rīgā un Salacgrīvā

Lielā karstuma dēļ šodien un rīt tiek atcelts autovadītāju noguruma pētījums Rīgā un Salacgrīvā.Tas atsāksies jaunnedēļ - otrdien, kad risku iemigt pie auto stūres noteiks Cēsīs Statoil benzīna uzpildes stacijā. Mērījumi tiek veikti Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) pētījuma ietvaros, kura nolūks ir noteikt cik noguruši pie stūres sēžas Latvijas autovadītāji.

Līdz šim pētījumā ir piedalījušies vairāk nekā divi simti autovadītāju. Apmēram trešajai daļai no tiem tiek konstatēts paaugstināts vai pat ļoti paaugstināts iemigšanas risks. "Mērījuma laikā, kas ilgst 11 minūtes. Tā laikā atsevišķi autovadītāji pat vairākas reizes piedzīvo tā dēvēto sekundes miegu. Tas liek secināt, ka daļa cilvēku pie stūres sēžas tik neizgulējušies un pārguruši, ka viņu fizioloģiskais stāvoklis apdraud kā paša, tā arī citu satiksmes dalībnieku drošību," stāsta fiziologs un pētījuma veicējs Leons Blumfelds.

Pētījums ir brīvprātīgs, anonīms un tas tiek organizēts sadarbībā ar SIA "Latvija Statoil" un biedrība "Latvijas Samariešu apvienība". Mērījumus veic speciālists - fiziologs, kurš izmanto ne vien Latvijā, bet visā Austrumeiropā unikālu medicīnisko aparatūru, ar kuras palīdzību tiek reģistrētas acu zīlīšu spontānās svārstības.

Ārvalstu pētījumi un prakse rāda, ka neizgulējies un noguris autovadītājs reaģē lēnāk, nespēj laikus pieņemt lēmumu vai pat uz vairākām sekundēm iesnaužas. Šāds stāvoklis bīstamības ziņā tiek pielīdzināts braukšanai alkohola reibumā. Noguruma sekas pie auto stūres diemžēl ir ļoti traģiskas - nobraukšana no ceļa, grāvis, kūleņi, ieskriešana stabā vai frontālās sadursmes.

Šāda rakstura avārijas Latvijā nav retums. Kā rāda statistika, apmēram puse avāriju, kurās iet bojā autovadītāji un pasažieri, ir tādas, kuros iesaistīts viens transportlīdzeklis. Negadījumu iemeslus var tikai minēt - vai ātrums, vai neuzmanība, vai arī iemigšana pie auto stūres.

Svarīgākais