"airBaltic" līdz gada beigām pārtrauks "Fokker 50" lidmašīnu lietošanu

© Publicitātes foto

Latvijas nacionālā lidsabiedrība "airBaltic" nolēmusi atteikties no vairāk nekā 20 gadus veco "Fokker 50" lidmašīnu lietošanas un iepriekš plānotās nomaiņas vietā 2013. gadā, tās pēdējos reisus veiks šoziem. To portālam nra.lv Berlīnē pastāstīja "airBaltic" prezidents Bertolts Fliks.

"Aizvadītos 13 gadus "airBaltic" flotē ļoti labi kalpoja "Fokker 50" lidmašīnas, taču to vidējais vecums pārsniedz 20 gadus un ņemot vērā augstās degvielas cenas, tās vairs nav finansiāli izdevīgas ne īsos, ne vidējos lidojumos," norāda B. Fliks.

Viņš uzsver, ka esošo desmit "Fokker 50" lidmašīnu vietā izmantos "airBaltic" flotē iegādātās "Bombardier Q400 Next Gen", kuras ir ne tikai par 20 vietām lielākas, bet arī krietni ekonomiskākas par "Fokker 50".

Tradicionāli ziemas sezonā aviācijā ir mazāk regulāro reisu, taču flotes optimizēšanas rezultātā, "airBaltic" maršrutu tīkls necietīs un, iespējams, šoziem būs vēl viens jauns tiešais reiss, kuru B. Fliks pagaidām neatklāj.

"Fokker 50" ir divu turbopropelleru lidmašīna, kas var uzņemt līdz 50 pasažieriem. Atkarībā no ietilpības "airBaltic" flotē šie gaisa kuģi ir aprīkoti ar 46, 50 un 52 sēdvietāmm. Limašīna projektēta un ražota Nīderlandē, "Fokker Aircraft B.V.". Aviokompānija norāda, ka "Fokker 50" ir lieliska kā paceļoties, tā lidojumā, turklāt lidmašīnai ir zems trokšņa un izplūdes gāzu līmenis, tādēļ tā ir sevišķi patīkama apdzīvotos reģionos. Tiesa, pēdējos gados šo izmēros nelielo lidaparātu ir izkonkurējis Kanādā ražotais "Bombardier Q400 Next Gen", kuram ir mazāks degvielas patēriņš uz vienu sēdvietu, kā arī zemāks trokšņu un vibrācijas līmenis.

Latvijā

Valsts drošības dienests (VDD) 29. novembrī rosinājis prokuratūru sākt kriminālvajāšanu pret Igaunijas un Krievijas dubultpilsoni par palīdzību Krievijas specdienestam pret Latviju vērstā darbībā, tā uzdevumā veicot Latvijai svarīgas piemiņas vietas apgānīšanu.

Svarīgākais